AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
8.432

Ny 8-serie

Sida 2 av 3
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Helvete, vad hände med konceptet? BMW är nya Lexus.
Av det lilla man kan se på de läckta bilderna så ser den fin ut.
Länk m8 gran coupe
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Skitsnygg!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Fullträff!

----
BMW CS/SC #6212
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Grym! Är det bara jags om tycker denna typ av bilar ser bättre ut i gran coupé utförande än i vanlig coupé? Trodde iofs inte BMW skulle kalla denna gran coupé men för alll del...
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Många modeller, både 4- o 6-serien tycker jag personligen är snyggare i GC-utförande, men det är bara min personliga åsikt.

Känner jag BMW rätt så lär nog modellen erbjudas med allsköns motoralternativ. En V8 lär ju definitivt finnas med i utbudet, sannolikt en 12:a också eftersom BMW redan har en vagn med V12-motor. Dessutom brukar ju BMW vörda sina traditioner och gamla 8:an hade ju V12. Dock läste jag någon annanstans att BMW överväger att dra in 760-modellen pga diskussioner kring avgasutsläpp. Då lär ju i så fall samma sak hända med 8-serien.

Osäker på om det kommer erbjudas bensin- eller dieselsexor till modellen men det borde det väl gissar jag. Dieselsexan från 550d vore ju trevligt, men på samma ställe som jag läste det där med att dra in V12:an så läste jag även att 50d-sexan lever farligt. Sedan är det tveksamt om de vill utrusta en så exklusiv vagn som denna med en liten "fjutte-sexa".
Personligen tycker jag att en coupe ska ha två dörrar. Tycker även att det är snyggare rent generellt. Med det sagt är ju både 6GC och 4GC riktigt snygga, svårt att hitta så mycket snyggare 4-dörrars.

Tycker även att både 8GC och det tidigare konceptet för 8-serien är skitsnygga. Men jag är lite frågande till vad meningen med att släppa en sådan bild på en 8GC koncept är? Det har ju redan konstaterats att 8 coupe kommer vara väldigt lik 6:an i fronten och inte alls så aggressiv som konceptet, vad är då meningen med att visa ett nytt aggressivt koncept på 8GC när den troligtvis ändå kommer se ut precis som 8 coupe och i förlängningen 6:an åtminstone i fronten?

Jag förstår att det inte går att få med allt i koncepten till produktionsbilen, men att göra samma trick två gånger känns ju bara konstigt.
Är det en konceptbil eller är det så 8-serien kommer se ut?
Påstås att det är koncept, det finns ju en del bilder på vanliga coupen som är mer lika gamla 6-serien, framför allt då fronten. Nu handlar det ju iofs om M8 så kan ju bli aggressivare och mer likt konceptet.

Det hade ju varit riktigt grymt om den fick bli så på riktigt med, sjukt snygg.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag är helt på Nimgaards linje. En coupe ska vara tvådörrars och kompromisslös. Det är ju det som är meningen med biltypen.

För fyrdörrarvarianter föredrar jag vanliga sedaner framför GC, även om 4-serien i GC-utförandet är väldigt lyckad.
Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Najs! :)

----
BMW CS/SC #6212
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den ska rulla in i hallarna nånstans kring hösten i år enligt uppgift.
Mvh
Asken
bo
283
borka
325i Cab -10
Intressant och snygg ny intrumentering! 8, X5, 3-serien... vem kommer till hallarna först? :)

/Anders

Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Påminner en del om...ähm...Ford Mustang i proportioner och allmän svulst, tycker jag.

/M

Mina bilar: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Måste säga att det är lite märkligt av BMW att lansera en bil som, ja, egentligen inte är något nytt. Försöker förstå strategin, för BMW var ju väldigt tidiga jämfört med konkurrenterna på elektrifiering. Varför blir inte bilen åtminstone en "lätthybrid" som kan rulla 10-15 km på batteridrift och som annars mest fyller i vridmomentsluckorna för bättre prestanda?

Istället en ganska trött diesel (till den biltypen?) och en relativt ospännande turbosnurra och enbart xDrive?

Oinspirerande på något sätt.
läckta design patent bilder.

Länk
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Acey. Jag känner lite som du.

En gap som snarare BMW skulle kunna fyllt är en elektrifierad coupe med premiumkänsla. En laddhybrid, elbil, eller något som känns som det inte redan gjorts bättre av någon annan.

Typ en 850e med 40i sexan och sedan 160hk elmotor och därmed systemeffekt på 500hk och 30-40km ren eldrift. Just nu finns ju inte många hybrider med en större bensinmotor för långfärden men ändå okej drift på elmotorn.

Sedan efter ett tag kan de börja introducera den motorn i 7-serien, X5 osv. Helt enkelt ge ett premium hybridalternativ gentemot 30e/40e som är en fyra med elmotor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.