AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.299

BMW modell uppgraderingsåtgärder för sommaren 2017 BMW model

bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Hem > Pressmeddelanden > BMW modell uppgraderingsåtgärder för sommaren 2017
BMW modell uppgradering åtgärder för sommaren 2017
11 maj 2017

Från sommaren 2017, större mångfald i motorportfölj nya BMW 5-serie, ett bredare utbud av standardutrustning för många modeller samt nya funktioner och ytterligare alternativ inom områdena ljusteknik, drift, komfort och anslutningar kommer att öka attraktions BMW fordonets räckvidd. Från och med juli kommer sedan och Touring modeller av nya BMW 5-serie finnas i en ny instegs variant med en fyrcylindrig bensinmotor. Dessutom kommer det att finnas ett val av två ytterligare dieselmotorer med fyra eller sex cylindrar respektive.
BMW 2 Series Tourer och BMW X1 kommer att utrustas med en ytterligare förbättrad bensinmotor med 3 cylindrar. Den utökade sortiment av standardutrustning funktioner kommer att omfatta bland annat ytterligare förarassistanssystem och en multifunktionsinstrumentdisplay för BMW 7-serien och Connectednavigationspaket för BMW X5 och BMW X6. Alla modeller av BMW 3-serie Sedan och Touring i framtiden kommer med LED-strålkastare och lättmetallfälgar som standardutrustning. I enlighet med sin dynamiska karaktär, kommer de mest kraftfulla diesel eller bensin modeller nu erbjudas åtminstone utrustning konfiguration Sport Line.
Från och med juli kommer Control Display av iDrive operativsystemet har i många fler modeller en funktionell meny ståtar med en sofistikerad kakel arrangemang med animerade levande grafik. Dessutom kommer det också att vara möjligt att använda den centrala bildskärmen som en pekskärm om bilen är utrustad med navigationssystemet Professional eller med möjlighet Navigation eller Navigation Plus respektive. Den funktionella utbud av trafiksituationen display Real Time Traffic Information har också förbättrats ytterligare. Det nya systemet varnings bygger på intelligent nätverk och bil till bil kommunikation. Den digitala parkeringsplats söktjänst gatuparkering Information finns nu i ytterligare sju europeiska städer.

///bmwlars
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Har du en länk till den pressreleasen? Jag gissar den är på utrikiska och maskinöversatt av Google Translate eller liknande, och det är inte helt enkelt att förstå vad de försöker säga :S
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
"sofistikerad kakel arrangemang". BMW levererar!

----
BMW CS/SC #6212
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Originalet: Länk
Mycket intressant!

Någon som vet om nyheterna gäller det för bilar som beställs efter juli eller som levereras efter juli?

Spännande med 540d, det är ju ett alternativ till 540i! Hur är dieselmotorerna för större 6-cylindriga BMW-motorer? Jag körde Porsche Macans diesel igår (V6 285Hk) och för den hörs inget dieselknatter, varken i kupén eller utanför, varken vid start, tomgång eller gaspådrag. Verkligen bra för oss som egentligen inte gillar diesel...
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Det gäller från juliproduktionen.

Sammanfattning: Nya motorer till G3x, bättre standardutrustning på de flesta modeller, iDrive Touch tillgängligt på alla modeller, ConnectedDrive Services inkluderat på alla bilar.
Det är väsetligt mer intressant information än Weimans sammanfattning. Det är ingen kritik, men läs länken ovan, det är mitt tips.
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Min nästa BMW X3 ska ha drivlina på el men man får väl vänta till 2019 tyvärr.

Har ni andra ideer om vad ni ska ha för drivmedel och köra på?

///bmwlars
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Gillar RTTI med hazardous warning, nu börjar bilarna äntligen prata med varandra :))
ge
116
gele77
BMW E93 335i Cab -07
Volvo V60 D4 PS -18 (tjänstebil)
Håller med dig Cay, gillar inte heller dieselar. Sen är man ju väldigt olika, alla 530d fans här hävdar ju att dieselsexor låter helt fantastiskt, mustigt, maffigt etc... medans jag tycker de låter som traktorer.

För min egna körprofil är 530e det givna valet. Ett par sköna pendlarmil till och från jobbet på el och endå hyfsad kraft för lite skoj. Hybrider, det bästa av två världar, lite som 3/4 byxorna, kontra skojorts och långbyxor :-D (obs ironi, jag avskyr 3/4 byxor)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.