|
|
|
|---|---|
|
Verkar som att trotjänaren börjar ge mig onda ögat. Jag får helt enkelt inte upp förardörren, centrallåset fungerar. Det händer ingenting när jag drar handtaget, varken ute eller inne i bilen. Hittade en tråd där någon hade haft samma bekymmer fast på en bakdörr, där fanns ett trick men det verkar inte fungera åt mig. Länk Finns det någon gammal biltjuv här eller rent av någon som råkat ut för samma bekymmer? | |
| Hade samma problem med min ena bakdörr. Knepet du länkade till var det enda som funka. Det var lite pilligt däremot. Först riva ner hela dörren inifrån :-) Fick försöka otaliga gånger med tricket men tillslut fick jag till det. Låskistan hade gett upp på min. | |
|
Det som händer när jag petar vid den gröna pilen är att man "låser upp" dörren, knappen åker alltså upp och då kommer man ej längre åt att peta. Jag får inte till det som det ser ut nu. |
|
| Jag var tvungen o pilla på den inringade gröna manicken samtidigt som jag tryckte ner kroken/armen. Som sagt det var pilligt och jag kommer ihåg att jag fick testa o trycka åt lite olika håll på den inringade manicken,det va inte lika lätt som det står i texten.. Hade du bott i Gbg hade jag gärna hjälpt till. | |
| Hur har det gått? | |
|
Oförändrat. Plockade ur och isär låskistan på passagerardörren för att försöka få någon logik i saker och ting, utan resultat. Det enda man ser ut att påverka genom med att "peta vid pilarna" är själva låset, det fungerar redan. Jag ser inte hur mitt problem skall kunna lösas genom det nämnda tricket, har försökt åtskilliga timmar. Märkligt att det fungerat för andra människor. Jag kommer närmare och närmare vinkelslipen, alternativt brandstationen för dem har riktiga verktyg. |
|
|
Ja det e lustigt att du inte får till det. Som skrivet jag hade ett helvete o få till tricket på länken. Men plötsligt fick jag till det. Lyckades sedan stänga dörr fan. O fick göra om samma procedur o sätta dit ny låskista . Jag hade ju exakt samma problem. Man hörde c-låset från kistan etc. Men det e kistan som e kass. Kan du ta en bild på hur kistan ser ut på kassa dörren. |
|
| Det skulle jag kunna göra, om du berättar vad jag ska göra med den :) | |
| Ladda upp den så man får se hur den ser ut :-) tex här:Länk | |
|
Nu ska vi se. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.