|
|
|
|---|---|
|
Hej gubbar. Sista 2 veckorna har jag haft ett ytterst irriterande problem som dyker upp på idriven i 2-5 sekunder. Shift lever fault lyder det. Växlar som den ska och inget annat märks förutom att den bryter stereon medan felet är uppe. Följande felkoder från Carly: 0051AA Position info CAN 00CF2E Unknown dtc fault 0050DC Unknown failure Har resetat felkoderna efter varje gång, totalt har det kommit 4-5 gånger. 1 av gångerna fick jag också dessa 2: 00E094 Unknown dtc fault 00E09A Unknown dtc fault Någon här som har haft liknande eller något tips? Har kollat batteriet och det är scysst, även toppat lådan med olja. | |
|
Hej, Antar att det är en automat? I så fall är det fel på växelväljarens kontakt. Bmw lagar inte, byter bara och naturligtvis till ett ståtligt belopp. Kanske finns det någon fix, men jag saknar detaljkunskap om systemet. Här finns lite mer att läsa. Länken i länken handlar om en E90, där kabelbrott vid växelväljarkontakten är vanliga, men jag vet inte hur pass applicerbart detta är på E60. Länk /Lennart |
|
| Tack för svaret! Det är en automat, med LCI spaken. Jag får öppna och kolla. Kabelbrott tillhör inte det ovanliga har jag märkt haha. | |
| Samma sak hände mig för några veckor sedan på min e61 lci med precis dom där felkoderna.. Uppdatera gärna om du löser det.. | |
| En vecka nu utan fel efter batteribyte | |
|
Tack för återkopplingen! Hur kom du fram till att det var batteriet? Du trodde ju att det var ok? /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.