|
|
|
|---|---|
|
Hej, när jag kopplar min telefon via Bluetooth och spelar upp musik från Spotify så får jag inte upp artistens namn och låt. Det händer ibland att artistens namn och låt kmr upp på bilens display. För det mesta står det bara okänd artist. | |
|
Testa att i I-driven koppla från och sedan till blåtand när du spelar musik och har meddelandet "okänd artist". Fungerar bra för mig då detta händer. // Jonas |
|
| uppdaterat i bilen? | |
|
Tack för svar, jag har inte uppdaterat någon mjukvara LGstar. Länka gärna någon bra sida med instruktioner för uppdatering. |
|
|
Länk -Skriv in Vin-nummer -Ladda ner tilldelad fil på ett USB-minne -Stoppa in USB-minnet i bilen -Gå in på "Inställningar" via din iDrive -Sedan finns en flik längst ner om jag minns rätt, som heter uppdatera eller software update > följ sedan instruktioner därifrån. Tar ca 10-15min. Min bluetooth-streaming med Spotify funkar Mycket bättre efter uppdateringen. |
|
|
Okej, det finns ingen usb ingång i min bil. Antar att det inte går att uppdatera då. |
|
| Finns alternativet "uppdateringar" under inställningar? | |
|
Nej det finns inte, det måste väl finnas något att uppdatera mjukvaran på. |
|
| Ja självklart, via ODB. Men då behövs lite annan utrustning. ODB läsare, och mjukvaruprogram till dator bla. | |
|
Försöker själv att uppdatera programvaran i bilen. Gör enligt instruktion från @denkadonka men det vill sig inte. Bilen säger åt mig att programvaran inte är giltigt för min bil. Har frågat på BMW och de säger att minnet bör vara formaterat innan filen sparas på minnet. Det är gjort utan framgång. (Skall jag formatera till något speciellt? 32/64 bit, filsystem etc??) De sa även att jag ska testa det usb-uttag som finns i handskfacket. Hittar inget där utan enbart det uttaget i armstödet. Fungerar inte detta så sa han de kan uppdatera hela bilen på verkstad till en kostnad av 1500:-. Filen jag laddar ner heter UPD05073 och är 90.1 mb stor om det är till någon hjälp. // Jonas |
|
|
Kolla vilken version du har på bilen idag, mot den du laddar ner, så det det inte är samma. Får du upp filen så den syns i idrive? Eller känner bilen inte av filerna från usbminnet över huvud taget? I så fall kan du behöva formametra om USBn eller möjligtvis byt till ett annat och prova. Använder du Mac eller Windows? |
|
|
Tack för tips! Uppgraderade min F11 precis och ser bra ut :) Känns stabilare med Spotifyuppspelningen. Med vänlig hälsning Kristoffer |
|
|
@denkadonka: Har inte tagit mig tid att gå in grundligare i detta ännu. Använder Windows, återkommer när jag testat lite mer. // Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.