|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Tänkte försöka hyra en G30 över helgen i Stockholm, se lite hur den är o leva med. Någon som vet om nån uthyrningsfirma har fått in dom i sin flotta ännu ? | |
| Prova med Sixt. | |
|
Borde väl kunna prata med en handlare om att få låna en bil över en helg eller åtminstone 24 timmar. Jag har fått låna hem bilar tidigare utan problem. |
|
|
Acey. Hänger mycket på vilken tidigare relation man har med säljaren/handlaren. Försökte låna en 228i cab (de närmaste de hade till M235i) innan jag beställde och jag fick inte ha den ett dygn. Endast en kort provkörning med motiveringen att många andra potentiella spekulanter kan komma in och de kan förlora dem på att ha bilen borta. Jag hade kört 35i motorn mycket men 2-serien var obekant för mig då. Men nu efter att ha köpt en bil av den handlaren så tror jag att deras utlåningsvilja är större än när man är ett oprövat kort. |
|
| Schysst motivering! Hade då fan inte köpt bil där. Självklart förstår man ju att du inte kan få ha bilen ett dygn!!! Men en tattig liten kortis ha ha ha. | |
|
Jag blir ofta erbjuden att ta bilar över helgen men tackar alltid nej. Det är lite konstigt egentligen för jag är fel åldersgrupp, fel etnicitet och jag går typ runt i kläder från Jula. Men jag skulle få dåligt samvete om jag körde runt bilar en hel helg utan att köpa dem till slut. Om jag bad en för mig okänd säljare att få ta en bil över helgen och blev nekad detta på ett artigt sätt så hade det inte varit en deal breaker. De bilar jag hittills köpt har jag däremot återkommit och provkört flera gånger innan jag slog till, ofta med vänner och familj som också fått ge sin input. Ett tredje alternativ är att komma överens om att låna bilen en lördag vid stängning och komma tillbaka med den söndag när de öppnar. Om handlarens genuina och enda problem är att gå miste om andra provkörare så försvinner det problemet samtidigt som man har en hel dag på sig att prova. |
|
| Kan inte smälta det ha ha ha. Sicken försäljare! | |
| Gaspo, jag förstod hans argumentation. Han sa att det var just en cab han inte ville släppa iväg en solig helg. Han sålde primärt begagnat och demobilar. Den jag sedan köpte bilen av kom tillbaka från semester en vecka senare (den ordinarie nybilsäljaren) och gav 10' bättre rabatt än en annan handlare. Så att jag blev nekad en längre provkörning var okej. Hade den nån timme bara. Så för mig var det ingen dealbreaker. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.