|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett otäckt missljud som låter som på filmerna under länkarna nedan. Hade svårt att lokalisera det först. Lät i hel kupén med riktning ner mot området kring växelspaken. Men när jag öppnade förardörren under färd hörde jag att det kom bakifrån, till vänster. Tror det kommer från vänster bakhjul. När jag går bredvid bilen och lägger handen på vänster bakskärm så känner jag "dunket" rent fysiskt i handen. Är det hjullagret? Tips någon? Så här låter det inne i kupén: Så här låter det vid vänster bakhjul: | |
|
Det låter som dina bromsar är tokslut?! Har du kikat efter hur skivan ser ut på insidan? // Jonas |
|
|
Bilen besiktigades för en vecka sedan. Har inte kollat baksidan av skivan. Ska göra det i morgon. När jag hissade upp bakvagnen för felsökning tyckte jag vänsterhjulet snurrade trögt. Tack för tipset. Ska som sagt kolla skivan. |
|
|
Då har jag hittat felet. När jag tog bort vänster bromsskiva låg diverse fjädrar och låsstift till handbromsbackarna lösa och deformerade i trumman. 99 kr på Biltema och 1 timmes jobb. Nu rullar den igen - utan missljud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.