AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
988

chassireglersystemet ur funktion vid byta till sommardäck

sc
95
scorpionan
Bmw 320 G21
Har precis fått på mina sommardäck på min 325i-06 (E91)

Nya däck och ska köra hem från verkstaden. 19 tum 235/35 fram och 265/30 bak om det nu är av relevans.

När jag ''gasar på lite'' i kurvorna så blinkar chassireglersystemet lampan ? endast den och endast vid dom tillfällena. Måste ju ha något med däck/fälgbytet att göra :O ?

har aldrig skett tidigare med den ''gammla sommardäcken'' med samma mått
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Se till att du har jämnt och korrekt däcktryck till att börja med.
sc
95
scorpionan
Bmw 320 G21
okej, kollar imorrn. Tänkte inte på det då jag precis hämtat ut den för montering och balansering av nyköpta däck men kanske inte ska anta att verkstan kollat däcktrycket när de var klara=)
Att den gula lampan för DSC (antispinn/antisladd) blinkar beror på att systemet arbetar. Bilen har då tappat fästet, eller är på väg att göra det. Om du snålat vid däckbytet är det inte helt osannolikt att de nya däcken har sämre fäste än de gamla. Vad köpte du för fabrikat och modell?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Eller så måste de bara slitas in lite, de kan ju vara lite hala när de är helt nya. Jag antar att det är DSC-lampan som blinkar för att indikera att antisladd/antispinn jobbar?
sc
95
scorpionan
Bmw 320 G21
Nja hankook ska väl vara rätt okej..kändes i plånboken i alla fall..😬😂 hade det innan o den gick riktigt fint på dom..tappa aldrig fäste på det sättet på torr asfalt fast de var blankslitna så därför körde jag på samma märke..när jag skulle köpa nytt..

Ja den har blinkat enbart vid kurvtagning då jag tryckt på lite....dock inte alls så direkt mkt så det ska kunna vara risk för den ska släppa ..kan jag tycka 😬😊 😂
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.