|
|
|
|---|---|
|
Hur många tyckte att det var bra idag på Kinnekulle ring? Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! Men det är inget jämfört mot en sugmotor med bra effekt! | |
| Jag var ej på kinnekulle, men visst var det GSi-klubben som arrangerade banköringen? En kille jag känner skulle dit och köra med sin VW Golf II. | |
|
Massor BMW på banan :) Helt underbar dag! Lite tråkigt med den svarta e30'an som tappade hjulet å höll på att landa på taket :( Lycka till med bilen! Till bröderna Kilander: Ni e f*n ta mig galna ;) När ni kom ut på rakan så var det bara till å ta 2 snabba kliv bakåt från räcket, satan vad den rör på sig! Rör-Ohlssons Alpina var det oxå ett jäkla drag i. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: Tackar!!! Lite galen ska man nog vara, annars blir man snart vuxen... ;-) Var det du som hade en mössa med upprullade kanter å svart jacka med tryck på ryggen? Jo det hissar iväg lite grann, gick inte riktigt rent bara, skit, men den går ju hyffsat på 5 burkar oxo. Var nog bara en halv gång typ det gick på full effekt på rakan. Den lät lite för mycket sa dom, fick svartflagg för det en omgång... Rör-Ohlssons Alpina är jag imponerad av. Vilken stil, finess det är på allting. Gediget bygge. Gillar det starkt. |
|
|
He he, måste ju spionera lite ;) Satans vilket minne du har, jo det var jag med "Ministry of Sound" bomberjacka. Jag spanade på bilar å du spanade på, ja jag börjar å undra för inte var det några brudar i närheten *asg* Det var väl i andra omgången som den gick rent? men det gick ju nästan lika bra på 5 burkar :) Rör-Ohlssons bil, jäklar vad fint det var under huven. Såg nästan fabriksbyggt ut, syns knappt att det är en turbo bil. Hoppas verkligen att ni får ordning på eran bil till våren så att ni kan sätta en viss herre på plats #2 :) //Ticco www.ticco.com |
|
| ja det var riktigt kul. lite fel bil o köra bana med bara, kände jag, iaf på kullen. :) (m5 1850kg) | |
|
Ja grabbar, hade förmånen att ratta Olssons Alpina en bit på vägen från Sthlm. Det är hyggligt fräckt att trycka ner effektpotentiometern och lyssna på all luft som transporteras runt i motor-rummet :-). Klart imponerad av körbarheten, snäll som ett lamm. OK, ett ruskigt kvickt lamm, men ändå. Den går så mjukt i motorn att det inte riktigt känns som att det går så fort som det gör när man kör den. När den röda varvlampan slår till på femman så har man kört slut på hastighetsmätaren en stund. Men en kort stund, det gäller att hinna växla ;-). Prestandan är mer imponerande när man ger benet i en E6 M3 och den lilla E30 flyger ifrån en, suck. Ett snyggt bygge helt i min smak, massor av go, lite diskret show. De som kan, kör. De andra putsar.... ....och livet är för kort för att inte använda sina grejer. |
|
|
Det var skoj idag, men lite väl mycket avåkningar och folk som körde över sin förmåga. Men skoj var det hur som helst. Och intressant att prova lite olika bilar och däck. Riktigt intressant. Har en ny däckfavorit, med andra ord finns det utvecklingspotential i bettan. Synd att det är så lång tid till nästa träff...... De som kan, kör. De andra putsar.... ....och livet är för kort för att inte använda sina grejer. |
|
| Ja, det var synd att bilen skulle paja. Annars så hade jag med varit och kört på banan. Men det är bara att ta nya tag och fixa bilen till nästa år i stället! | |
|
Tyckte jag känd igen dig, kört 200sx förut å tror att jag sett dig på kullen tidigare nån gång. Lagt ner nissan helt nu? Haha, trodde väl ja spanade på brudar..! :-) :-) :-) Körde du nått med din bil? Japp bytte stift till andra omgången, då funkade det första varvet typ. Jobbar på det!! |
|
|
Citat ur Opels forum: Dagens groda stod iaf den gråa BMW 3-serie turbon för... Som på sena eftermiddagen tänkte imponera på polarna genom att (försöka) sladda på förbjuden mark (dvs depån...) och gjorde en så grov missbedömning att han krockade med korvkiosken! Det var nog tur för honom att korvkiosken stod ivägen, precis bakom stod Micke Holmström och mekade med kadetten... Öh.... Inte bröderna Kilander va, eller ??? //Ticco www.ticco.com |
|
| Ticco: Tyvärr så stämmer detta. Men inte att han skulle impa på oss polare utan enbart svänga runt med bilen. Som du säkert har sett så är den ju inte så lättkörd! | |
|
Hehe!! ja det var jag som klantade till det lite, helt på fel plats och tillfälle! skulle lasta bilen efter att vi varit uppe och kört gokart, stod med fören utåt banan och skulle lägga runt han 180grader för det var lite trångt, men det blev typ 3/4dels varv och jag häver mig på bromsen för att få hejd på skiten, men det bromsar inte med full styrka av någon anledning (bromsarna har varit lite för varma kanske:)), och jag rullar långsamt in i korv vagnen. lite klantigt, men det händer alla nån gång här i livet.. välj ett bättre tillfälle bara.. =)=) bättre lycka nästa år.. förhoppningsvis med mkt mer effekt! tack för en mkt bra träff!! hat gött!! /Kilander |
|
|
Du menar, nästa år med mer effekt välter du skiten som står i vägen :) (måste ha känts jävligt ......) //Ticco www.ticco.com |
|
|
hehe.. ne då snurar det ett halvt varv till och man kommer dit man ska.. ;) ja det kändes inte så kul, men jag är rätt klantig av mig så jag är van!! det är bara å göra en ny front byta huv rikta lite laga ic:n och sen är det bara å ladda ännu mera mera!!! /Kilander |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.