AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.386

Vad tycker vi om Stelvio?

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Vad säger ni om Alfa Romeos Stelvio? Någon som har varit och provkört ännu? Eller möjligen kommit över prislista?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Autolounge har priser på sin web: Länk
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Funkar denna? Länk
Jo
1.160
Joofa
Tack Lus, båda länkarna funkar fint.

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Giulian är en het kandidat nu när trean snart är avverkad och GA återigen, som med 156'an, subventionerar stenhårt för att sälja in sig som tjänstebil. Inte rattat Alfa sedan 2006 tror jag. Då hann jag iofs med 11 styck i rätt snabb takt :D
Jo
1.160
Joofa
Har kört Giulian och tycker den har en nerv som saknas i 3-serien. Tyvärr kommer ju inte Giulia i kombi så den är utesluten för min del. Därav jag började fundera på Stelvion, som jag bara har sett exteriört, men tyckte var riktigt läcker. Sannolikt försvinner väl som vanligt många av de positiva köregenskaperna eftersom den är en SUV/högbygge/tyngre bil etc.
Verdi
Den ser väl fin ut. Hoppas de lyckas etablera sig i premiumsegmentet så att vi får lite mer att välja på.

Men den Alfa jag vill ha är denna: Länk
Ska få köra den och en Jaguar F-Type 400 om ett par veckor, kommer bli kul :)
Verdi
dd88,
Kul! Du får rapportera om hur det går. Vad är en "400" för nånting? Har de ökat effekten på den starkare V6:an från 380 till 400 kusar?
Någon specialmodell som Hedin Bil får in i veckan. Men det stämmer, de skrämmer upp motorn till 400hp och skickar med en massa utrustning till ett "bra" pris.

Länk
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Verdi...
+1
Så underbart snygg...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Joofa; det verkar som Stelvio nog är undantaget till "SUV-regeln" - den är inte nämnvärt tyngre, och klockar fina tider på Ringen!
Så man kan väl se den som en Giulia-kombi...sh.
Jo
1.160
Joofa
Sani; ja, det är ju det man hoppas på. Provkörning får utvisa det helt enkelt. Tror inte svenska biltidningarna haft några ordentliga tester ännu.
På tal om suvar med viss körglädje kommer ju nya X3 i höst också, ska bli spännande att se hur den blir. Macan finns ju också förstås men den är för trång (och dyr) för mina behov.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.