|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att köpa mig en 330 Ci 05:a med SMG II låda! Har inte hittat någon som nämner några fel på dessa lådor. Men någon som vet vad denna låda kan ha för "vanliga" fel/brister och vad man ska tänka på vid provkörning? Tacksam för svar. Ska nämligen titta på bilen redan ikväll 😊 | |
|
Det ska vara tydlig skillnad på växlings-hastigheten i de olika lägena, då vet du att robotiseringen funkar. Hur sliten kopplingen är kan du inte märka nått av, bara om den slirar i det snabbaste läget. Kör igenom alla växlar inkl backen rejält och har du möjlighet, kolla felkoder innan köp. Många idag vill konvertera dessa lådor till manuell pga hög rep kostnad om nått failar. Häftiga lådor när det funkar. Jag hade SMG III i min M6a och den var betydligt råare och coolare än DKG. EB |
|
| SMG II i en vanlig E46 är inte samma låda som SMG II i M3 E46. Lådan i en vanlig E46 är mer som SMG lådan i M3 E36, dvs något man helst klarar sig utan | |
|
Tack för svar. Vad är det som inte är bra med dom då? |
|
|
Hur gick det? EB |
|
|
Hej! Jo det gick bra. Bilen var mycket fin på alla sätt och vis. Vad jag kunde övgöra så växlade den som den skulle. Dock så "märkte" man verkligen när den växlade. Det var ju inte som en automat. Där man knappt märker av växlingen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.