|
|
|
|---|---|
|
Tja har en liten fundering om någon har bra koll på mer exakt vad som skiljer mellan de olika stereoanläggningarna i dessa olika bilmodeller? dessa är liten jämförelse mellan bilar jag har ägt/äger och hur jag upplevt dem. Tycker bara att skillnaderna är lite underliga och inte riktigt stämmer överens :/ Är ju tyvärr lite svårt att beskriva hur någonting låter men ska försöka iaf. E87LCI -10 (tidigare bil) Professional HU HIFI ljudpaket AUX+USB Upplevde väl detta ljudpaket som ok vardagsljud med skaplig bas och midrange men tappade en hel del kvalitet när man började skruva på lite. E91LCI -09 (nuvarande) Professional HU Standard ljudpaket AUX sitter även någon eftermonterad Ipod docka men aldrig provad. Upplever även detta som ok vardagsljud och ganska likt E87:an men börjar tappa kvalitet vid lägre volym än E87. E61LCI -07 (nuvarande) Idrive utan NAV standard ljudpaket AUX Det är med den här som jag börjar fundera lite. Betydligt mindre bas hela tiden och tappar väldigt fort kvalitet när man börjar skruva upp lite. Så min största fundering är varför det verkar skilja så mycket mellan E91:an och E61:an? Reagerade inte så mycket när jag såg att det var standardljudet på E61 innan vi köpte den, Mycket eftersom det verkar fungera skapligt i min E91. | |
|
Bra inlägg. Hade professional och HiFi på både E90 -06 och E81 -08 (uttagen -09). E90 var ljudet riktigt dåligt, E81 helt ok. Uppgraderade E90 med MB Quart ( Länk ), det blev stor skillnad. Flyttade senare över det till E81, blev inte så stor skillnad. En förklaring till att det lät så olika fast det var "samma" ljud tror jag har att göra med ålder och användande. Några passande länkar. Länk Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Intressant... Dock när jag läser den första tråden du länkar till så börjar jag faktiskt fundera på om det kan vara så att basarna på min E91 kanske är uppgraderade av någon tidigare ägare. Mycket med tanke på att det låter ganska likt HIFI som jag hade i E87 på normalare ljudnivå. Det märks dock att det saknas effekt/kontroll så fort man börjar vrida på lite. Det sitter inga galler för diskanter på den iallafall så tror inte att hela systemet är uppgraderat. Har länge velat uppgradera ljudet i E91:an eftersom jag hade funderingar på det redan när jag hade E87. Har själv tittat på Länk men har inte riktigt kunna rättfärdiga pengarna då man tydligen ska hålla på med alldeles för många hobbys XD. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.