|
|
|
|---|---|
|
Hej när jag starta bilen idag bluddra den ville ligga under 500 varv dog lätt lukta en del soppa. Sen gick den bra efter några minuter. Saken är den dagen innan gjorde jag en kort tur med bilen han aldrig komma upp i temp. Kan det orsakat detta.? | |
| Mja...Kort tur som 10-12 km? Isf nej. Kort tur som starta motorn 20-30 sek o sen stänga av den KAN sura ner motorn vilket kan få den att gå ruffigt vid nästa start, om den startar alls :D | |
|
Men inte ofta, Dawwe, skulle tro 99, någonting % starter, efter kort gång, inte ger problem. Walle83, det är sannolikt något problem, fet bränsleblandning, eller mager. Problemet är bränsle/luftblandning. Det finns en del fel att välja på. Em3 |
|
| Starta en M5 E34 i ca 10-15 sek. Stäng av. Starta på nytt. Bli inte förvånad om den är trögstartad, eller inte startar alls :D | |
|
Ok,det kan ojämnt fördelat mellan motorer, det är väl sura stift då, antar jag...fet blandning i startmode. Nu var det ju inte problemet i detta fall, men kan vara bra att känna till med e34. em3 |
|
| Nej. Det är en "feature" när det kommer till S38 spisen. Starta den typ i 10 sek är en big no-no. Har jag startat bilen (oavsett vilken, gäller även min bruxis Passat!) låter jag den alltid gå minst 1 minut, helst mer än så. Vad gäller Walle83 så tror jag att" felet" är svårdiagnosticerat då det är ytterst intermittent. Jag gissar på att "felet" kommer återkomma si-så-där var 200:e start eller så. Kontentan är att det inte går att laga, felet måste bli mer permanent först. Jag skulle dock råda att se över samtliga luft/vakuum -slangar, o byta de som är det minsta suspekta. | |
|
Ok,det kan ojämnt fördelat mellan motorer, det är väl sura stift då, antar jag...fet blandning i startmode. Nu var det ju inte problemet i detta fall, men kan vara bra att känna till med e34. em3 |
|
|
Det där hände även mig med en M50B25 i E34 om man lät den stå nån minut eller så på tomgång för att sedan stänga av. Lät som att den hade värsta sortens trimkammar när man startade upp den igen senare men gången blev bra igen efter några minuter. |
|
|
Du har rätt dawwe det har hänt en gång förra året oxå. Så en på 200 starter är inte helt illa gissat😉 Jag får väl kolla över slangar mm... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.