|
|
|
|---|---|
|
Dessa fuktar, mao läcker lite, vilket är ganska vanligt på dessa behållare. Tror ni att man skulle kunna helt enkelt bara slänga på ytterligare skruvbara slangklämmor för att få stopp på detta utan att behöva pumpa ur olja och ta loss slangarna och de gamla klämmorna? Enkel och snabb lösning? | |
| Vulktejp kanske skulle funka annars också förresten? | |
| När jag skulle suga ur min så tog jag en stor medicinspruta från apoteket och satte 1 dm slang på och sög upp och tömde i en burk det gick ganska fort då den inte rymmer så mycket. | |
| Jo jag vet hur man gör det, funderade bara om det inte gick att snabbfixa utan att behöva ta ur oljan alls. Har så mycket annat att stå i just nu att en snabbfix (helst i stil med tejplösningen) skulle vara bra för tillfället så får jag fixa ordentligt senare, kanske med helt ny filterburk. | |
|
Det är slangarna som ger sig med tiden. Korta dem ca 15 mm och sätt dit nya slangklämmor så är det löst. Mvh Håkan |
|
| Tack för förslagen, har läst på en del om det här tidigare så jag har även hört det tipset. Frågan är om de "snabbfixar" jag föreslår skulle vara möjliga att prova? Skulle några lager vulktejp exempelvis förlänga livslängden några månader eller skulle det bara läka igenom tejpen? | |
|
T.ex. någon av dessa: 100:- Länk 55:- Länk 159:- Länk |
|
|
Om det bara fuktar känns det som onödigt att "nödlaga". Om det läcker - gör som Håkan föreslår, då blir det tätt igen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag hade läckage med olja ur burken och på slangarna. Fick fylla på servovätska. Bytte packning i skruvkorken och petade upp luftningshålet med nål och torkade av allt. Nu har jag inget på burken men slangarna är fuktiga av olja igen. Jag ser inget dropp, bara fukt än så länge. Får väl vänta med detta till jag har tid och möjlighet att ta tag i det men det kan vara veckor/månader det handlar om, var därför jag tänkte att en provisorisk tätning hade varit trevligt. Men jag får ta och fixa grejer och ordna ordentligt när jag kan. |
|
|
Skär av slangen ovanför slangklämman. Lossa sedan slangklämman så du kan trycka in slangen. Gör så ett par gånger. Det höll en massa år för mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.