|
|
|
|---|---|
|
Finns det något man bör vara extra uppmärksam på angående BMW X1 20d xDrive Model xLine Automat 2016? Den här bilen är jag intresserad av: Länk Den säljs av Bavaria Uppsala som väl är med i MRF. Data: 348.700 kr Från 2 624 kr/mån Egenskaper Reg nr: YAR459 Mil 2 060 mil Fordonstyp SUV Drivmedel Diesel Växellåda Automatisk Fordonsår 2016 Färg Mineralvit metallic Märke BMW Modell X1 BMW Premium Selection Utrustning 4WD Modell x-Line Sportläderratt 18" Lättmetallfälg Y-eker 569 Takreling Aluminium borstad Interiörlist aluminium finborstad med accentlist pärlgrå, Park Distance Control (PDC) bak och fram, Farthållare med bromsfunktion, Belysningspaket, LED-strålkastare med utökad funktion, Park Assist, Funktionspaket, Elektriskt infällbara ytterspeglar, Automatisk bakluckeöppning, Komfortöppning, Backkamera, Dragkrok med avtagbar kula, Eluppvärmd ratt, Automatisk sportväxellåda med Steptronic, Stöldlarm med fjärrkontroll, Panorama glastaklucka, Tonade sidorutor samt bakruta, Automatiskt avbländbar innerbackspegel, Sätesinställning elektrisk med minns för förare, Sportstolar, Högtalarsystem Harman/Kardon, Läderklädsel Dakota med perforering svart, Nypris: 471 300:- | |
|
Den ska jag ju köpa ju! ;) Nedå, inte speciellt säkert, men jag har kollat på den en del och ska troligen köpa en X1 snart. Jag är dock inte så förtjust i läder så det är ett minus med den. Annars är det väl inte så mycket och tänka på med en så ny bil, mer än att du ska testa den och den ska kännas rätt. tex sätestypen kan vara bra att testa. Om man vill ha vanliga eller sportstolar och om det kanske finns nån mer typ? Ibland kan sportstolar vara lite för tajta numera, även för nån som är rätt smal som jag, förr var de klockrena, men numera har jag märkt att vissa är rätt smala. Jag har dock inte testat X1ans, mer än standardstolen och den tyckte jag var sådär, så jag hoppas sportstolen är skönare på den. Alltid bra att dubbelkolla utristningen på nätet, om du tar chassinumret eller rättare sagt sista 7 siffrorna (har jag för mig det är), tror det kallas för Vin code eller vin nummer så kan du hitta exakt utrustningslista. Ibland har den inte allt som står i annonsen men ibland kan du också hitta nått som saknas :) Chassinumret hittar du om du söker i en bilregister app på regnumret. Föredrar helt klart X1 före 3 serien när jag testade. Kör själv en bmw 530XD 2007 med 32 000 mil (haft sen 13 000), fantastisk bil som strulat väldigt lite dessa mil, har även en BMW X3 som jag vart helnöjd med, förutom ett fel jag fått nu precis, men kanske är en bagatell och fixa. |
|
|
En sådan ny bil på auktoriserad firma är väl inte mycket att vara rädd för. Jag antar att det dessutom är nybilsgaranti kvar. Johan_, du är väl medveten om att det går att ställa om bredden på sportstolarna? |
|
|
I sådana fall kan jag tipsa om Länk att RA Motor har en nästan exakt likadan. Ett år senare årsmodell men utan läderklädsel. |
|
|
Mats: Hade ingen aning om att det går att ställa in sporstolarnas bredd normalt sett, trodde det bara gick på vissa stolar, sorry att jag skrev det utan att vara säker på fakta. Lars: tack för tipset, såg ju bra ut! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.