|
|
|
|---|---|
| Är det någon mer som noterat att bilen tutar 2 gånger om den låses med motorn igång? Detta började efter att jag nyligen hade inne den på service. Personligen upplever jag detta som väldigt irriterande. Jag vill kunna låsa bilen utan oväsen ifall jag tillfälligt kliver ur för att göra något. | |
| Jag har inte noterat detta, men jag har ju inte F20 lci heller. | |
| Min f11 gör detta endast om neutral är valt. I P-läge tutar den inte. Jag brukar också låsa bilen med motorn igång och då vill man såklart inte ha tut. | |
| BMW:s lösning för att slippa stämningar från dumma jänkare som lämnar motorn på medans dom sticker på bio: Länk? | |
|
Varför ha motorn igång? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| För min del kan det vara att jag lastar ur bilen vid lägenheten vintertid och inte vill stänga av den för att sedan starta om 60-120 sekunder. Samtidigt vill jag inte lämna bilen olåst med motorn igång p.g.a. stöldrisken. | |
|
Ibland är det inte alltid värt att stänga av motorn vid i och urlastning. I de fallen vill jag inte lämna bilen olåst med motorn igång. Jag frågade min verkstad som kollade med BMW och det är tydligen så att den senaste mjukvaruuppdatering adderar detta tutande. Tyvärr kan inte en auktoriserad verkstad inte inaktivera tutandet i och med att det enligt BMW klassificeras som en säkerhetsfunktion. Jag har läst på nätet om andra som inaktiverar det själva men jag vill inte in och ändra i bilens parametersättning så länge den har nybilsgaranti. |
|
| Inga problem att göra det på min bil, dock har jag Comfort Access på min. Kan det vara det som är skillnaden? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.