|
|
|
|---|---|
| Är det lätt att flytta över läderdelen från innerdörrpanelen till en annan innerdörr på e39? Eller byter man isf hela panelen? | |
|
Du byter hela panelen, tror inte du kan få loss bara vänster sida och sätta på höger. __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
|
Vänster till höger? Nä jag menar om man exempelvis behöver en ny panel, för att man fått skada i panelen och bara hittar en med tyg på skroten när man själv har läder. Kan man då flytta över lädret till den fräscha panelen från skroten eller måste man hitta en panel som har rätt (läder)? |
|
|
Allt går säkert med mycket jobb, men själva klädseln sitter inte lätt utbytbar på dörrpanelerna... Om det skall bli snyggt och någorlunda enkelt, är det nog helt klart att man bör leta upp en komplett dörrpanel med rätt klädsel från början. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Klart det går. Man behöver dock ha en smält-lim eller motsvarande när allt skall återmonteras, om jag inte minns fel. Klädseln (tyg/skinn) brukar vara "spraylimmad" mot den (med smältlim utbytbara) inlay-delen. | |
| Ok men det är monteringen. Att ta bort då? Bara att bända lös med nåt plastverktyg eller risk man pajar något tror ni? | |
| Menar du klädseln runt dörrhandtaget osv? Det går att plocka loss å byta. Sitter med skruv original. | |
|
Just det har jag gjort. När du fått lös dörrsidan så sitter själva handtaget med två skruvar. Resten av delarna är plastsvetsat och går att plocka isär genom att borra bort plastsvetsarna och återmontera med smältlim. Jag gjorde det på dörrsidor i svart helläder (handtaget är läderklätt på sådana), för att flytta över en champagnefärgad insert |
|
| Kalas! Tack för den infon. Lät ju inte så svårt ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.