|
|
|
|---|---|
mr.. |
Jag tror inte min mätarstälning är fuskad men man kan ju aldrig veta? Min historik ligger till att min e38 har varit domobil på bmw i tyskland och kom efter 6mån till sverige.Däräfter fullservie på wölkes=mil på bilen 8500mil. Jag undrar på nyare bilar typ bmw 3,5,7-serie 99-01 Hur ska man veta att milen stämmer? Hur gör man för att kolla milen? mm mm mm |
|
BMW kan kolla med någon appart om den är dragen eller inte. Jag har hört att det ska vara möjligt att kolla på BMW bilar från årsmodell -96 och nyare. Man får nog betala BMW om de ska kolla upp bilen skulle jag tro. Har för mig att det kostade något på 600 kronor. //Schnitzer |
|
| Ja det stämmer 750 kr kostade det på Bmw i Örebro | |
| väl värda att investera dessa pengar | |
|
Men man får lite olika besked om huruvida det är tillförlitligt eller inte... Kolla med Olika BMW o skriv gärna här sedan. Jag har pratat med Wölkes o de säger att man går in via ljusvboxen o kollar, men om den e bytt så ger den rätt mätar ställning även om det är fel. Så hur ser man att den är bytt?? |
|
|
Men man får lite olika besked om huruvida det är tillförlitligt eller inte... Kolla med olika BMW o skriv gärna här sedan. Jag har pratat med Wölkes o de säger att man går in via ljusboxen o kollar, men om den e bytt så ger den rätt mätar ställning även om det är fel. Så hur ser man att den är bytt?? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
pegasus:Finns möjlighet till dessa uppgifter till halva pengen i Örebro. Länk MVH Hasso |
mr.. |
Hej!!! oki nu har jag fått lite tips! Bra att veta lite hur de ligger till,tack bmw gubbar. |
| Jag betalade 150:- för utskrift av mätarställningen ur ljusmodulen. Enligt Förenade Bil i Fosie, Malmö går även denna att manipulera utan att bytas ut (dock krävs specialverktyg). Tycker det verkar lite saftigt att betala 6000:-/timmen för detta jobb, dvs koppla in kontakten och trycka på print... | |
| Tack Hasso.Får ta en sväng dit i veckan,han kanske kan ta fram varför suspension leveling lyser."bmw visste inte ett dugg" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.