|
|
|
|---|---|
|
Vad är egentligen problemet med manuella lådan i F10/F11? Kan man tryggt köpa en sådan o är det fixat från någon årsmodell? Har en E61 idag med manuell låda,gått 20600mil o inga som helst problem,vad e skillnaden på den lådan o dom i F10/F11? mcwede | |
| Vilket problem refererar du till? | |
| Verkar vara synkringar till backen som pajar. Nej köp en automat dom kostar mer men håller bättre. | |
| har lite problem med 5:s växel,kan ta emot lite ibland,kan det vara synkringar?vad kan sånt kosta att fixa?inget skrap eller något annat ljud har en f10 -2014,väldigt tacksam för ett svar.trevlig helg | |
|
Jag är nyfiken på anledningen. Delvis för att jag har en manuell låda i min 328i. Jag har renoverat en del lådor på äldre bilar och uppfattningen är att om synkringen går av så måste man vara vårdslös vid växling. Men så kanske inte är fallet med dessa haverier?? Jag noterade även att grannen hade väldigt svårt att få i backen på min bil när han lånade den. Han förde inte spaken tillräckligt långt till vänster. Men frågade innan han tog i. Kan det vara en anledning? Att förare tar i med våld när spaken inte är i läge. Fast jag har svårt att se att det skulle påverka synkringen. Då borde problemet vara havererad växelförare. Och är det alltid synkringen som havererat eller är det bara en sanning som spridit sig av den som hade just det problemet? För de flesta verkar byta lådan utan att analysera felkällan. |
|
|
Brukar väl vanligast vara att backen ger upp? Märker man det innan med skrap o ovilja att få in växlar? |
|
| Jag fick min manuella låda utbytt på garanti efter ca 5k mil. Min nya f11 har jag automatlåda, vilket lyft. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.