|
|
|
|---|---|
|
Dags att byta originalbatteriet som gjort sitt efter 17!!! år. Har kollat runt en hel del och är osäker på vad jag ska köpa, framförallt vilka dimensioner batteriet ska ha. Nu står bilen i Eskilstuna och jag är i Stockholm och i morgon är det 25% hos Mekonomen så tänkte passa på. Enl de flesta "mata in ditt regnr leverantörer" så ska batteriet vara 278x175x175. MEN hittar även att det ska vara 315x175x175??? Någon som vet svaret? Vill inte mecka med distanser osv utan vill att det ska vara samma mått som original. OM det är 315 långt verkar Bosch S4010 vara ok ... Tack för svar /Touchdown | |
| 315*175*175 är det som passar mina cabbar bäst rent fysiskt. Vad som är viktigare är att du köper ett batteri med högst möjliga Ah tal, inte lägre än 70. Länk frakten är 20€, | |
| Passa dig för batterier med 190 mm höjd, då kan det bli svårt/omöjligt att få dit batterilådans lock? | |
|
Tack Dawwe! Köpte ett Bosch S4010 på Mekonomens rea-dag. Passade perfekt! /Touchdown Länk |
|
| Fick krypa till korset jag med :D. Jag har ju vetat att mitt batteri "varit på gränsen". Jag laddade det (igen!) nyligen. Bilen startade fin-fint och fick gå 10-15 min. Dagen efter skulle jag funktionstesta den "nya" stereon, spelade musik i ca 15 min som mest, samt att innerbelysningen lyste då dörrarna var öppna. Efter denna lilla "manöver" så räckte inte strömmen som fanns kvar till att starta bilen :D. Så nu har även jag beställt ett nytt batteri, blev batteriet i denna Länk . 130€ eller 1300 kr (90€ för batteriet, 8€ i "batteri pant", 30€ i frakt samt 2€ i kortavgift)inkl frakt är bra pris. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.