|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
skulle ta emot att byta ifrån trygghansa.. finns billigare, men bättre vetifan.. Aldrig något tjafs från deras sida :) |
|
|
Blev LF Bättre vilkor och en årskostnad på 6900:- för en helförsäkring. |
|
| 6243:- med rabatt | |
| Har haft LF sedan 2011 på mina tre BMW:s, har aldrig varit något tjaffs. Dom 3000:- kan man lägga på bensin istället :). | |
|
LF är bra, ooch bra pris som blir ännu bättre som Guldkund, -20%. 3500 på min BMW med 1500 mil helår. Inte mycket gnälla åt med det priset. BMW original la 2' på priset till LF. Crille |
|
| Som en i tråden skriver kör de fulspel. Hade en E70 som plötsligt drog iväg, hittade en exakt likadan på blocket och skrev i regnumret, den var mycket billigare. Kontaktade kundtjänst som var helt "frågande", fick en utredning som sas gå till huvudkontoret och något hade blivit fel... fick gamla premien igen. De kör fulspel för att locka kunder första året. | |
|
Hade samma premie på min förra 530, däremot drog min X5 iväg efter första året med BMW original, hade inte vagnskadegaranti på den. Hoppade från 8' i 2011 till 12' efter första året i 2012 med 1500 mil. Crille |
|
Transocean |
Det gäller att byta fb så ofta man kan om man vill ha ett bra pris. Som regel är första året bra och sen vill dom förnya med andra villkor.... |
|
Ibland blir det billigare oxå faktiskt. Fick häromdagen det nya brevet från BMW OF på sjuan, dom hade sänkt premien med ca 2500 kr på helåret. Dock från en skyhög nivå men ändå, det blir några extra liter soppa per månad man kan tanka istället :-) Ska bli spännande att se var premien tar vägen på caben när jag ställer på den.... Niklas Fransosen |
|
|
På LF:s hemsida fick jag 9912 kr/år som bästa pris med högsta självrisken och körsträcka <1000 mil/år. Philly, vem ska man muta för att få 6900? |
|
| Jag bor i Växjö så det hjälper säkert till. Inga skotthål i bilarna här eller molotov cocktails som far till höger och vänster. | |
| Nä iofs, men ni har torpedbäver och Öster vs Norr. | |
| Bävern bor bara i grotta i Tyskland så den slipper vi :) | |
| Phoneix M3 Länk Där kastar de väl stenar? Steget till molotov är kanske närmare än du tror... | |
| Ja Araby håller man sig gärna undan :) | |
|
Stenkastning och bilbränder har (än så länge) mycket liten påverkan på försäkringspremier. Anledningen är lika enkel som trist för de inblandade. De personer som bor i områden som berörs av bilbränder har nästan alltid sina bilar enbart trafikförsäkrade. Det kostar alltså bolagen ingenting. ------- //Lövet |
|
| Jävligt sant, om de ens har råd med försäkring ;) | |
|
Personen som berättade det för mig är Produktchef Motor på ett av Sveriges största försäkringsbolag så jag litar helt på vad han sade. Det han sade är det största problemet just nu på bilmarknaden så är det när nyare X5, X6, Cayenne och Range Rover stjäls. Vanligen lämnar de landet samma dygn så de får nästan aldrig tillbaka några bilar (till skillnad från "vanliga" bilstölder"). Det gör att de många gånger kostar 700-800 tusen per gång. Jämför det med nån enstaka uppbränd Ford Mondeo -93 som råkar ha halvförsäkring i "fel" område och brinner upp. Det tar lång tid innan det blir några större pengar ens om de behöver ersäta, och nu slipper de ofta till och med det helt pga avsaknad av delkasko. ------- //Lövet |
|
|
Det var länge sedan det lönade sig med att vara "lång och trogen kund". Var noga med att jämföra villkoren, efter det så är det bara att slå till på billigaste bolag. När väl skadan inträffar så får man inget utöver det som står i försäkringsbrevet. |
|
| Ni som har så låga försäkringar,vart bor ni? Myggträsk? :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.