|
|
|
|---|---|
|
Jag och frugan med 2 mindre barn tänkte börja planera för en semestertripp med nyinköpta bilen, och till en början tänkte vi åka till Legoland i Danmark, men efter det skulle det vara skoj att ta en sväng i Tyskland och Polen för sen tillbaka till Sverige! Senast jag gjorde denna sväng var för kanske 25 år sen,och mkt har förändrats sen dess! Då var det enormt mkt bilköer ,men det var en hel del att se! Skulle vara skoj att få lite tips om tex färdväg och sevärdheter och saker som inte bör missas! | |
|
Kan rekommendera Plön som ligger syd-ost om Kiel. Vi bodde på Hotel Seeufer och har bara gott att säga om dem. Ska ni äta där rekommenderar jag Eisepfanne. Väldigt god tysk husman men se till att boka i tid då det är populärt. Sevärdhet är Schloss Plön som uppfördes på 1630-talet, har varit i Danskt ägo samt, om jag inte minns fel, varit nationalsoialistiskt centrum på 1940-talet. Numera i privat ägo. De ordnar vid förfrågan rundturer i slottet. Promenadstråk längs sjöarna finns. // Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.