AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.179

Vart sitter säkringen?

Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Hej! Förlåt om jag är grymt tröttsam med mina torkar,c-lås,stereoproblem!
Jag har som sagt problem med att torkarne,ja allt på den spaken...spolning alla torkarlägen,c-lås,stereon fungerar precis som den själv vill....ibland funkar det ibland inte.
Jag har fått tips om en smältsäkring som skall sitta på höger sida under en kåpa,problemet är att jag kan inte hitta någon säkring där...bara 2 stycken boxar den ena är motronic boxen den andra vet jag inte vad det är..sen lite kablar naturligtvis.
Finns det någon som skulle kunna förklara för mig vart exakt säkringen sitter så jag kan kolla om det är felet eller ej,plastkåpan jag pratar om sitter fast med 4st stjärnskruv...
wa
30
wass
535 alpina -89
jag hade ett liknande problem på min bmw.
jag fick byta en säkring som satt efter batteriet på en liten röd strömkabel precis efter batteriet.
Kolla den och lycka till

GO HARD OR GO HOME
På min 525.a 89 sitter den på högra stötdämpartornet. Ett svart plasthölje skyddar säkringen, bara att snäppa upp så blottas den feta säkringen.
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Jag har tittat på högra stötdämpartornet,det enda som sitter där är tändspolen skulle jag tro iaf. att det är.
Jag funderar på om det kan vara så att det är som så...att på 520-525..så sitter den där vid mcpearson fästet och på 530-535 så sitter säkringen vid batteriet någonstans...
Är det någon som har haft problemet på en bil med m-30 motorn 3-3.5 liters så vore det ju bra om jag fick veta detta..
Jag har tittat lite snabbt vid batteriet men bara hittat en vanlig 7,5 a säkring på en extra kabel från batteriets pluskabel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.