|
|
|
|---|---|
|
Hej, har ägt min Z3M i nästan 13 år och har under den tiden vårdat den ömt. Börjar nu så smått inse att jag använder den för lite och funderar på vad den är värd. Ser att priser i kanske framförallt Tyskland börjat röra sig uppåt. Tillverkad 97-01, importerad till Sverige 98-03. Arktissilvermetallic, röd/svart inredning. 15.800 mil och det mesta mekaniskt fixat under min tid, bakvagn, vanos, dämpare, fjädrar. Fullservad. Kosmetiskt riktigt bra bruksskick, originallack, inga skador på inredning. Vad tror ni? Mvh Christian | |
|
Glömde nämna att det sitter Eisenmann Race dämpare på, monterade förra sommaren. Original finns kvar. Ingen som har en känsla vad gäller värde/pris? Mvh Christian |
|
|
Skick, spec och dokumentationen spelar stor roll. Skulle dock tippa på att du rätt lätt bör få 225tkr i Tyskland om skicket är bra och dokumentationen är korrekt. Priserna på välskötta bilar har ju ökat extremt kraftigt sista tiden och det känns som att diverse tyska samlare har fått upp ögonen för M roadster. Riktigt fina exemplar gärna med estorilblåmet och lågt miltal plus s50 motor ligger närmre 375-400tkr. Om de säljs för dem pengarna vet jag inte. Bilar med s54 ligger ofta ännu högre. |
|
| Liten justering, S52 motor (inte S54) ligger ännu högre enligt min uppfattning. | |
|
Tack Per! Frågan är om man själv ska annonsera i Tyskland (Mobile?) eller om man ska gå via firma som jag vet redan exporterat ett antal till Tyskland? Senaste jag såg var en Estorilblå som var utannonserad för 370 tkr (5.000 mil)... Mvh Christian |
|
|
Ja, 370tkr är väl normalt utgångspris på endast 5000 mil men säkert fullt rimligt med tanke på den värdeökning som har skett på kort tid. Tidigare gick det att köpa dessa rätt billigt i Sverige. Jag hade gått via någon seriös och bra handlare i Sverige som hade fått marknadsföra den på mobile.de och autoscout med fina bilder etc. Ha lite is i magen så får du säkert bra betalt. Det är en unik och cool liten best du har :-) Lycka till. Se äv dessa länkar. Länk Länk |
|
|
Tack igen Per! Vi får se hur det blir, kanske får stanna kvar i familjen för det är onekligen en härlig och kul bil (de få gånger man kör den) ;-) Hälsningar Christian |
|
|
Länk Kanske lite väl högt...? ;-) Christian |
|
Verdi |
Finns ju en billig på blocket också. Länk Synd att man inte har råd, tid och plats för en liten bilsamling. :) Finns en kille i New Jersey, Glenn's car collection Länk som har en M2, 1M, Z3M, Porsche 993 och lite annat... Han gör rätt tråkiga videos men det är en fin samling i det lilla formatet. Visar att man inte måste vara mångmiljonär för att få ihop en samling roliga och speciella bilar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.