AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.643

Vilken färg tycker ni jag ska ha på fälgarna? [F31 med m359]

Jag funderar på om jag ska lacka om eller plastidippa fälgarna till antingen svart eller gunmetal. Det är nämligen de färger som fanns att välja på till denna fälg. Jag tycker alla är snygga och föredrar gunmetal när man bara ser till färgen. Men med svarta njurar och en del annat i svart på bilen så kanske svart passar bättre. Eller tycker ni att man ska behålla dem i silver som de är?

Länk
Länk
Länk
lu
53
lucifer579
325i E90 -09
Jag tycker Gunmetal, passar bättre till färgen på din bil i mitt tycke :)

Helt svarta färgar gör sig bättre på ljusare nyans av färg på bilen, åter igen - min åsikt!
Hej!
Tack för ditt svar! Jag körde svart denna gången. En halvblank sådan plastidip. Så går att ta bort. Tycker den blev snyggt!

Men jag trot att han jag köpte fälgarna av har laclat dom till silver själv. För när jag lämnade in på tvätt så ser jag att ännu mer av den silvriga färgen lossnat och under där ser det nästan ut att vara Gun metal. Sedan är det inte silver på insidan av fälgen utan där är den mer åt Gun metal-hållet.
Jag tycker att silver-färgen släpper lite väl enkelt för att vara orginalfärg nämligen och ofta brukar fälgen vara av samma färg även på insidan.
Så hur gör man för att ta bort den ditlackadd silverfärgen utan att skada orginal-lacken?
Länk
Länk
Gunmetal är definitivt coolast!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.