|
|
|
|---|---|
|
Ibland när jag startar bilen så fungerar inte radion, bakrutetorkaren och airbag lampan tex. Efter ett Tag kan det plötsligt hoppa igång igen. Ibland inte alls. Någon som varit med om detta? Som kanske har något hum om vad jag ska leta efter? | |
|
Det låter som att det kan vara relaterat till batteriet... Har du mätt spänningen? Du bör ha över 12,3V (12,7=Fulladdat). Om det ligger under 12,3V testa då att ladda det i ca 24h. Mvh Håkan |
|
|
Satsar en peng på startkontakten, kan ge mycket konstiíga elfel. Nr 2 på länken nedan. Funkgerar inte länken kopiera den och klistra in i webläsaren. Länk |
|
|
Hmm ja startkontakten kan det nog va kanske. Någon som har koll på vad en sån kostar? Bara Bmw som har förstås? |
|
|
Har du mätt spänningen? Har du några felkoder? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Lägg också min röst på Elkontakten till tändningslåset, då brukar elratten åka upp och in, radio lägga av samt aribaglampan bete sig konstigt. Bytet är enkelt 30 minuter ungefär, delen kostar inte så mycket ny. Börja med att lossa kontakten och putsa lite på stiften för att ta bort oxid, ibland räcker det med att ta loss och sätta dit kontakten ett par 3ggr. |
|
|
lägger framrutetorkaren också av ? Tror också på nr 2 på bilden. Testa att fälla ner solskyddet och dra/öppna jalusiet till make-up spegeln så lampan tänds då kan alla grejer funka igen OBS inget skämt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.