|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte först vara med och bjuda på denna idag: Länk Regnr: XDT147 Men efter att ha kikat historiken så avstår jag. Senaste mätaravläsning i Tyskland (2012) låt på 24.000 mil Den har alltså rullat över 30.000 mil idag :/ Håll er borta :) MVH | |
| Har KFM något ansvar? Riktigt trist för de som nu budar iväg på den. | |
|
Tyvärr inte, de ligger "utanför" konsumentköplagen. Vilket också innebär att man måste vara på tårna gällande vad man en köper från dem. Har hört skräckhistorier med falska Rolex exempelvis som skenat iväg nått vansinnigt. Nu förtiden låter de oftast en urmakare värdera dem. De borde gör nått liknande med bilar! |
|
|
Vet inte hur många bilar Kronofogden säljer per år men borde man inte utkontraktera (oursourca för er som föredrar utrikiska) bilförsäljningar till t ex KVD som säljer fler bilar och borde kunna det bättre? Dessutom en stor kundbas hos KVD så det borde ge mesta möjliga pengar tillbaka, eller? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
220K i slutpris.. Ja jösses. Någon kommer bli olycklig :( _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
| 325cabrio: Kronofogdemyndigheten lyder under LOU så troligen skulle det bara bli sämre efter upphandlad tjänst :) | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Luktar lite som att TS ville hålla nere priset på bilen. Eller vad var anledningen till att inte dela med sig av bevisen på att den har gått mycket mer mil? Men kan ju ha fel så klart... |
|
Det där va inte riktigt konstig kommentar med tanke på vad som står i rubriken! Du får gärna förklara dig.. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Du går ut med en varning att bilen i fråga har gått mycket mer mil än angivet några timmar innan auktionen går ut, men delar inte med dig av bevisen du grävt fram. Folk blir rädda för att buda på bilen och priset hålls nere. Bevis är något konkret och inte bara ord, på samma sätt som att Wikipedia inte är en tillförlitlig källa vid studier. Kanske bara jag som tänkte ett steg för långt. ;) |
|
Ja du tog det nog ett par steg för långt, men det finns ju uppenbarligen folk till allt :) Tänkte mest att jag skulle vara "snäll" och dela med mig av infon jag tog reda på. Har inga bevis att lägga upp, men man är helt fri att ringa till närmsta BMW handlare som jag gjorde för att ta reda på fakta. Fick för mig att det var lite självklart att jag hade talat med BMW eftersom jag skrev om senaste mätaravläsningen. |
|
|
Lus, varför sämre? KVD har väl ett konsumentansvar, som kronofogden saknar, eller? Då finns det väl ett ansvar, eller tänker jag fel? |
|
| Em3: för att kvd inte kommer vinna upphandlingen pga myndigheters förmåga att alltid vikta pris och totalt missa målet i upphandlingar och därmed köper en usel tjänst. Om man ska generalisera. | |
|
Myndigheter har emellanåt oförmåga att kravställa och därmed köper de ibland en billig tjänst som är dåligt kravställd för ettt för billigt pris. Ett praktexempel är 1kronasITkonsulterna. Ett ITbolag lyckas sälja ITkonsulter för en krona per timma och det är såklart billigt. DÅ får de juniora konsulter så långt algret räcker och sedan får bolaget fylla på med seniora konsulter till betydligt dyrare timpris. Gissa om det vimlade av juniorkonsulter en kort tid efter bolaget fått kontraktet? Men med rätt kravställning ska LOU ge bra valuta för skattepengar men drar man det för hårt blir det som t ex med taxiåkare som fått köra på avtal som inte är så lönsamma för den enskilda åkaren. Men återigen med rätt kravställning så blir det oftast bra. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Kvd har sin egen sajt och sedan exporteras också annonserna till Blocket, en sajt med 100+ ggr mer trafik än Kvd. Vad är det som fattas med nuvarande lösning? ------- //Lövet |
|
|
Det var väl att KFM sålde direkt, KVD är inte inblandad, vad jag förstår. em3 |
|
|
Autocorrect. Första ordet ska vara KFM. ------- //Lövet |
|
|
KVD har okså solgt den.. 2015-06-01 Change of owner KVD Kvarndammen AB |
|
|
gammel annons... BMW M5 V10 507hk Facelift 1ägare Lågmil Fullu -08 Sangins bilar, malmö Publish date: 2014-08-07 10:40:40 (removed 2015-05-07 00:56:51) Extracted text: BMW M5 V10 507hk Facelift 1ägare Lågmil Fullu Mätarställning: 9900 mil Färg: Interlagos Blå & Vit Nappa läder Karosseri: Kombi Info: Automatisk växellåda, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare, Antisladdsystem, Antispinn, C-lås, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, En ägare, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Navigator (GPS) med TV, Rails, Regnsensor, Servostyrning, Skinnklädsel, Spoiler bak, Sportstolar, Stereo, Stolvärme fram, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, En fullutrustad M5 med faceliften som kom 2007, uttagen 2008, endast 1 tidigare ägare, finns document på det, MAXutrustad: M-Drivers paket, Navigator Professional, Prologic 7 ljudsystem, Adeptiva Bi-Xenon, Högglans shadowline, BMW online, BMW Assist, Head-up display, keylessgo, uttökat nappa läder, Belysningspaket, Gardiner runt om, Nyservad och stor servicen är gjord, ny koppling, nytt sväng hjul, ny smg modul, Nya tändstift, ny olja, ny olje filter, nya bromsar, nya däck, nya remmar, Finns ej sånt här exemplar på blocket med 1 tidigare ägare, färg combination och utrustning, Vi tar gärna din bil i byte, bytes pris 230000:-, Med reservation för felskrivningar, Finansiering kan ordnas, Hjärtligt Välkomna in till Sangins bilar, Amilonsvägen 6 Malmö 213 76, Ring Elias 0735589376 Om företaget Öppettider Måndag - Fredag 10.00 - 18.00 Lördag - Söndag 12.00 -15.00 Övrig tid Enligt ö.k www.sanginsbilar.se Av handlare angivet registreringsnummer: XDT147 |
|
|
Med tanke på vilken bilmodell det handlar om, gör inte den påstådda mätarbackningen så mycket. Det handlar om den troligtvis sista M5 Touringen, definitivt enda med V10a, det är en av 803st byggda vänsterstyrda (lägre byggantal än E34 M5 Touring om vi snackar LHD) det är en av 137st i Interlagosblau och 38st av dessa har Silverstoneläder. De senare siffrorna inkluderar RHD. Så med det i åtanke är inte 220tkr farligt. Vad borde den kostat?! Vilka alternativ finns det om man vill ha en M5 E61?! Vore en annan sak om det handlat om en 535d eller liknande. Med vänlig hälsning Stephan |
|
|
Ligger en sv-såld ute för 269.000:-, den köper man nog för ca 250. Sen ligger det ett par importer under och runt 250.000:- Dessa har gått runt 14-16.000 mil. Sen har vi den skruvade som har gått över 30.000 mil. I mina ögon är inte den bilen värd ens 150.000:- Eller i mina ögon är den inte värd någonting för jag hade aldrig köpt den:) Visst den kanske blir en samlarbil om 10-15 år, dock kommer den skruvade mätaren göra så att just denna bilen aldrig kommer att bli någon "samlarbil". Den är helt enkelt förstörd:/ |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
När räntan går upp så är det entusiastbilarna som säljs först, för dom "behövs" inte. Pristapp är att vänta på alla entusiastbilar inom 2-3 år, E46 M3 och E39 M5 började gå upp i pris innan de hade nått botten enbart p.g.a. den låga räntan. E36 M3/Z3 M däremot börjar gå upp i pris för att de har nått den åldern. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.