AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.048

Lastskydd f11 lci

Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
Jag söker lastskydd av bra kvalité till min f11 utan m-sport.
Har hittat ett här: Länk
Det är denna typ jag är ute efter men skulle nog vilja ha i borstad aluminium, eller vad tror ni är minst fult på en mineralvit bil? Nån som vet några fler alternativ?
Mvh Johan
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
@JohanNilsson

Jag hade detta och när jag skulle byta efter dryga året så hade kortändarna skavt in i stötfångaren. Tack och lov tog Hova en del av kostnaden, men ska det sitta för gott så fungerar det nog.

Har annars en chromat skydd som ligger om du skulle vara intresserad. Kör transparant folie själv.

/Loefvenhamn
Jo
112
JohanNilsson
520D xDrive F11-17
Oj, tack för att du nämner det. Då gör jag som dig och kör på folie ändå. 👍
An
25
AnJo
520d xDrive Touring -15
R1100GS -96
Hej!

Jag har också funderat på lastskydd och blev glad när jag såg länken till Hovas variant, men det är ju inte så kul om det skaver hål i lacken.

Var köper man enklast folie? Schmiedmann hade slutat med den färdigskurna.

// Jonas
lo
195
loefvenhamn
Nja, den skaver inte hål, fick en bild uppmålad när jag läste inlägget.
Men den lämnar väl synliga märken ja. Tillräckligt för omlackering.

Skyddsfilm bör väl finnas hos alla som folierar bilar. Bara att åka dit, tar fem minuter för dem.

/Loefvenhamn
An
25
AnJo
520d xDrive Touring -15
R1100GS -96
Ok, tack för svaret! Folie får det bli.
ju
164
juha01
F10 -15
Den folien från bmw verkar inte gilla avfettning. Den blir helt vit, men den går att få ordning på igen med lite polish och vax.
De
143
Dez_
520iA Touring -14
Någon som provat billigare varianter, som denna tex:

Länk

Har en svart bil så jag tror att denna skulle göra sig bäst. Tillsammans med vit lack tror jag att en svart är snyggast!
sm
94
smygaren
520d Touring -09 E61
520d Touring -14 F11
loefvenhamn!
Vad var det för nåt skydd du hade liggande?
Är intresserad av nåt till min mörkgrå F11 520d 2014.
pa
165
palin lover
S60 T8 AWD Polestar R-design -21

Chevrolet Camaro Z28 -96
Länk

Länk
lo
195
loefvenhamn
@smygaren, det var ett par år sedan det inhandlades, men det är typ det som palin lover länkar till. Ska försöka komma ihåg att ta en bild på den när jag är i förrådet.

Det är aldrig monterat utan det blev snyggare med skyddsfilm när jag lackade ned diffusern, därav är den kvar.

/Loefvenhamn
De
143
Dez_
520iA Touring -14
Nu har jag fått mitt lastskydd från ebay, rostfritt borstat stål. Känns helt OK, men stötte på ett problem:
PÅ min bil går bagageluckan nästan emot stötfångaren så om jag monterar mitt lastskydd som kanske bygger 2mm kommer luckan inte kunna öppnas om jag inte trycker ner skyddet.

Hur långt har ni mellan kanten på luckan och kofångaren?
Min bil har en liten bula på kofångaren så jag misstänker att denna gör att plasten böjts upp lite och skapar detta problem :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.