|
|
|
|---|---|
| Tjena! Har en bmw 320d e91 touring som inte går att låsa upp eller låsa med fjärren går endast öppna manuellt med nyckeln alla dörrar låses upp när jag öppnar med nyckeln och kan låsa och låsa upp inifrån utan problem samt när jag kör iväg låses alla dörrar tillsammans inga problem! Undrar vad felet kan vara? Tack på förhand! | |
| hittade du lösning? | |
| Bilen är såld för längesen men det var kabelbrott till antennförstärkaren men kolla även antennförstärkaren den krånglar ofta om de kommer vatten vid den då det inte är riktigt tätt där | |
| Okey 😁 nå jag öppna den idag och det var torrt och dammigt. Inne där förstärkaren är var det torrt och rent. Kretskortet verkade fine, såg inte ut som någon kortis. Garanterat kabel då jag fixade torkaren och knappen till glasluckan för någon vecka sedan. Är väl bara kapa bort gummit och skarva hoppas jsg. 👍 | |
|
Återkoppla om du hittar något brott/var isf. Har problem med min fjärr att vid riktigt varma dagar så funkar den inte, min är också torr under locket och nåt kabelbrott har jag inte lyckats hitta eller identifiera. Tänkte provat o byta antennförstärkaren i felsökningsyfte, men nu när det blivit svalare så funkar det såklart perfekt, märkligt! |
|
| Jo men jag ska titta på det i helgen sen återkommer jag 🤘 | |
| okey då ska vi se! tog bort spoilern och sprättade gummit till kablarna men inget kabelbrott. så det måste vara hela antennen som är trasig. fick även ett felmeddelande i Carly kodäsaren. Det stog att den var trasig, så jag rensa koderna och körde en diag igen men inget fel då. Led Rampen till bromljus 3 lyser då inte när man bromsar men den är väl inte kopplad dit tror jag, bara antenn till radion. så blir väl att beställa en från i ebay typ från en E70 då den är billigare men likadan. | |
| Kolla bildelsbasen köpte en där för 500kr som fungerade fint | |
| köpte en för 1400 på bildelsbasen och nu går det att låsa perfekt ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.