AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
18.090

XTRONS PB7639BAP - Androidbaserad stereonavigator till E39

Sida 6 av 6
N
724
N
E39 530i M Touring 2002
E39 525i Touring 2002
E36 316i Coupé 1995
Själv har jag OBD-läsare till xtrons-stereon som alltid sitter ikopplad som jag vet också tjyvdrar lite ström. Bara en gång har jag fått så urladdat att bilen inte går att starta och då hade bilen stått flera dagar. Mitt batteri är gammalt, vet ej hur gammalt. Undrar om det inte är annat än stereon som är mest bov...
Det har jag också misstänkt om det inte vore för att batteriet inte laddade ur sig en enda gång före jag monterade stereon. Under augusti tom november så körde jag dagligen mellan luleå och boden, runt 7 mil totalt, med stereon samt bilens halvljus och övrig elektronik igåmg. Man tycker att batteriet fått mer laddning än bilen förbrukat men efter en 5-dagars tjänsteresa till stockholm så var batteriet helt slut. Det fick inte ens att öppna bagageluckan så jag fick fälla ner ryggstödet för att komma åt batteriet.

Nu ska jag testa med att koppla ur anläggningen varje gång jag parkerar för dagen. Bör nämna att bilen alltid står i ett varmgarage. Får se om det gör nån skillnad.
N
724
N
E39 530i M Touring 2002
E39 525i Touring 2002
E36 316i Coupé 1995
Hehe. Nu har jag varit med om en mindre rolig situation. Skulle besikta bilen och batteriet hade tagit slut. Jag märkte det tio minuter innan besiktningen började så jag kunde inte köra dit den.

Stereons eller OBD-läsarens fel? Ingen aning. Dyrt blir det antagligen iaf. Lär ju bli tvungen betala för besöket ändå.
Visa användare
163
Marc-X
Z8 E52 -01
330daT RME Individual -02
Hur är det med Färddator-funktioner i apparaten? Ingår det ett I-BUS interface och app med funktioner som liknar BMW original NAVI? Någon som har bilder av BC app?

Jag funderar på att köpa en XTRON octacore för att uppgradera min e38 som saknar NAVI och där MID spökar ibland. Antagligen är min IKE också kass för BC-data saknas i clustret. Därför är det viktigt att Android apparaten kan ersätta MID (kan presentera BC data med förbrukning och räckvidd) om jag bestämmer mig för en sådan lösning. Att installera en MKIV känns som en tekniskt dålig lösning trots att jag gillar den jag har i min e46 (efter att ha hackat in menyer för audio SPEEDCAM warning och lite annat i firmware).

Jag har inte något ODB-II uttag i bilen så det skall jag sätta in men oavsett så vill jag ha ett I-BUS interface till apparaten för att skriva egna appar till vissa funktioner.

N
724
N
E39 530i M Touring 2002
E39 525i Touring 2002
E36 316i Coupé 1995
Tyvärr har den vad jag vet inte kapacitet att koppla upp sig mot standard-färddatorn. De färddator-appar jag kör på den är OBD-läsarbaserade.
Ro
6
RobbR
E60 530 Xdrive -06
Nybliven ägare av en e39 525 touring 04-, och jag har precis investerat i en Xtrons 7839. Jag har googlat runt lite och hittade på denna sida: Länk

en instruktion för att koppla in sin android stereo till I-bus interfacet.
Jag har inte vågat mig på detta själv än, men verkar mycket intressant.

R4
N
724
N
E39 530i M Touring 2002
E39 525i Touring 2002
E36 316i Coupé 1995
Spännande, håll oss uppdaterade!

Bra länk, ska läsa den senare.

:D
N
724
N
E39 530i M Touring 2002
E39 525i Touring 2002
E36 316i Coupé 1995
Någon fler som fått problem med att maps hänger sig? Fungerar ju igen när man startat om appen men ändå störande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.