|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Aha, hi-fi och BMW-navi då är det inte lika enkelt. I minsta fall behöver du femmeterssladden tror jag. Scrolla ned en bit på denna långa reklambild: Länk Där ser du anslutningar och hur du kan se om du har DSP och har du det är den inte kompatibel. |
|
| Kan fota och ha mig efter jag dragit allt kablage för baslådan... Lär ta ett tag då jag reser iväg en vecka nu, men nästa vecka! Hold tight! | |
| Det var 9-tummaren jag skulle vilja se bilder på eftersom jag inte hittat några bra på en installation i e39. Blev det den du beställde? | |
|
Nu har xtrons 9-tummaren inne också: Länk £309.99 och så 15% rabatt på det om det är första beställningen. £10 billigare än den med "standardutseende" alltså. |
|
|
Fick idag en firmware update som skall lösa echo problemet med blåtandstelefonin. Får se om det ger frukt eller inte! Och nej, beställde inte 9". Misstolkade din text förut. __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
| Awesome. Hade du extramikrofon också? Jag har hört att vissa fått bort ekot genom att inte använda den. Tydligen går inte den inbyggda att stänga av. Kanske det som firmwaren fixar? | |
|
Vet inte om firmwaren löste det eller brorsan.. Min telefon lägger inte sig i "bluetoth audio" utan något mellanläge. Den använder bara bilen som högtalare men använder dock telefonen + bilens mikrofoner för ljudupptagning = Eko. Lägger man den dock i BT audio så försvann ekot. Prövade iofs inte innan jag gjorde FW uppdateringen.. Nästa problem blir att hitta en snygg kabeldragning för baslådan, några tips från panelen? __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
|
Genom handskfacket, ut till dörrlist fram och under den, under panel mellan dörrar, in under bakre dörrlist hela vägen bak till baksätet och under sätet och ut till bagageutrymme genom armstödsöppningen eller skarv mellan säten tycker jag borde fungera. Finns väl de som drar genom mittkonsollen också eller under själva golvmatteisoleringen, men jag tror att klämma in kabel under dörrlister borde vara det enklaste. Men nu är jag ingen expert på baslådedragning, men det där var min plan till när jag ska ansluta min back-kamera. Förhoppningsvis kan någon som gjort detta tidigare komma med ett mer erfarenhetsbaserat förslag. |
|
|
Länk Precis som du säger, så får det bli. Den ligger "snyggt" på golvet nu haha, men basen funkar :) __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
| Dra lågnivån på förarsidan istället. Mindre risk för störningar då den stora plusmatningen går på passagerarsidan. | |
|
Är det samma "lucka" på höger sida vid förarsidan som vid passagerarsidan? Isf prövar jag nog det, tack. __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
| Beställde en xtrons 7639 förra veckan på onsdag och igår kom den med jetpak. Otroligt snabb leverans. Efter jobbet så började jag installationen och det tog inte många minuter så satt den på plats. Kablaget var oxå snabbt inkopplat men sen tog det stopp. Försökte få igång maskinen men det var svartruta utan tecken på liv. Och det var i denna stund som ett tydligt kopplingsschema varit önskvärt. På en dekal fastklistrad på apparatens ovansida fanns ett kabelschema men texten var så liten att jag fick ta en bild med mobilen, förstora den och börja mäta. Det visade sig att en kabel som skulle mata 12v var trasig. Kopplade in den på en annan källa och vips så gck den igång. Hade det inte varit för kabeln så hade den varit up and running på ett kick. Första intrycket är ok. Gränssnittet hade fått vara lite mer år 2017. Nu ser det lite billigt ut men det är en fråga om smak och tycke. En detalj som är lite irriterande är att den stryper ljudet när man lägger i backen. I övrigt så är det en kompetent maskin med många möjligheter. Passformen är perfekt och den sticker inte ut upptill eller nertill. Att den svarar på rattens funktioner är kanon. Som det alltid är med nya prylar så måste man lära sig alla funktioner. Det är andra dagen och det är mycket att sätta tänderna i. Återkommer när jag haft den ett tag. | |
|
Du kan logga in på "Factory settings" med 246 som kod och stänga av ljudet på backen tror jag. Har fått skicka tillbaka min, får inte telefonen att fungera som det skall.. två mjukvaruppdateringar. Men den hittar inte den externa mikrofonkabeln. Får se om den nya fungerar bättre __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
|
Såg ditt powerpost först nu botox. Glad att du fick igång den. Själv har jag just börjat testa Waze för navigationen. Håller med om gränssnittet, har själv lagt en bakgrundsbild med E39 tema bara. Synd att launchern jag testade var buggig. Tyvärr har jag fortfarande inte haft tid att installera backkameran då den jag beställt var till sedan och jag har touring så det kommer krävas mindre kirurgiska ingrepp tyvärr. Detsamma gäller däcktrycksmonitoreringen då jag inte haft tid att montera det än pga annat jobb jag haft att göra. Nu är mottagaren på plats i handskfacket dock. Återstår att montera nipplarna på däcken. Är lite orolig att det ska kunna ge läckage dock... |
|
|
Så jahapp. Ny skickad, som vart igenomgången av företagets tekniker. Fortfarande samma problem med echo. Blir att skicka tillbaka (igen) och köpa en dynavin tror jag. __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
|
Update: Bytte ROM i enheten till Malysk, laddade hem det härifrån: Länk Installerade sedan en BT patch, följde steg för steg och allt funkar nu galant: Länk Ett tips till er som inte får hjälpen som behövs av Xtrons... :) __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
|
Själv har jag börjat använda Apex-launcher, fixat en ny bakgrundsbild till startskärmen och börjat mixtra med nya ikoner från Länk och en plugin som kan skapa länkar på startskärmen med egna ikoner. Något som är bra med Apex är att startskärmen går att ändra ganska mycket som man vill och man kan slå på "OK Google" från startskärmen. Det gör att jag kan säga "OK Google, navigera till <valfri plats>" och Google maps startas automatiskt utan ett enda tryck. Riktigt najs. Dessutom har jag lagt alla startikoner för de appar jag använder i "dockan" till höger som man kan scrolla upp och ner vilket ger ett mer cleant intryck tycker jag. Bygger helt enkelt mitt eget gränssnitt. För en som gillar att sätta sin egen prägel så är det riktigt najs med Androidstereo. :) Blir jag less så kan jag ändra gränssnittet och få en "ny" stereo igen. |
|
|
Var det Car Launcher du hade problem med? Kör det själv.. inga problem so far. Köpte iofs mitt, kör inte gratislaunchern. __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
| Jo Car Launcher Trial var det. | |
|
Tjena, Har idag en BMW e39 2001 I alla beskrivningar står det "car dvd for BMW 5 E39 Series:1996 to 2001-E39 (BMW Old 17-Pin connector)(BMW X5 / BMW M5) car dvd for BMW 5 E39 Series:2002 to 2003-E39 (BMW new 40-Pin connector)" Jag öppnade upp stereon till min bil och såg att jag hade en 40 pins flat connector trots att det är en 2001. Någon här som vet om dessa androidnavi kommer passa min bil. Har skickat mail till 3 olika säljare men jag har ej fått svar än, gått över en vecka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.