AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
1.184

Automatisk stängning av taklucka 430i GC 16

Cy
62
Cygnus
330e - 21
Som rubriken lyder, går det att få solluckan att stängas automatiskt då bilen låses? Jag har keyless och kan hålla på dörrens låsknapp några sekunder extra vid låsning men det hjälper ju inte om jag glömmer bort att luckan är öppen. Det borde ju vara standard att den stängs automatiskt men så är inte fallet. Hittar ingen inställning eller liknande där det går att ändra. Någon som vet?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kan tyvärr inte hjälpa dig, men håller inte med att det borde vara standard att den automatiskt ska stängas när bilen låses. Sommartid uppskattar jag att kunna lämna bilen låst, fast med taklucka öppen om jag är i närheten av bilen och sedan ska vidare.
Borde gå att koda beteendet av solluckan vid låsning, med tanke på att fönster, backspeglar och annat kan styras lite hur som med nyckeln.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Finns många sådana här små inställningar jag kan störa mig på att BMW inte låter användaren styra själv via Idriven (Tesla verkar vara lite mer med i matchen här)

* Om mindre än +2 grader sätt automatiskt på stolsvärmen och rattvärme när jag startar bilen.
* Inaktivera autostopp när främre parkeringssensor indikerar föremål (smyga in i garaget är alltid lika kul)
* Stäng taklucka när bilen låses
* Fäll automatiskt in speglarna när bilen låses (som det är nu så kan man hålla lite längre på handtaget så fäller de in, med resultatet att solskyddet för panoraman stängs någon cm varje gång.
osv osv..

Mycket går nog att koda, men inget man gör i en handvändning
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.