|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har kollat på en Manuell 525 Xi E61 2006 som gått ca 26000-27000 mil. Mycket gott skick och gott om utrustning, bland annat komfortstolar som var otroligt sköna. Mycket gott skick på bilen, ingenting egentligen att anmärka på. Välservad. De 15000 första milen kördes i princip de första 4 åren och servades enligt boken, dvs ett par gånger per år i snitt. De klassiska delarna som kablage till bakluckan och slitdelar som bromsar, fjädring osv bytt allteftersom. Osäker på kompressorn till nivåregleringen, men den funkade som den skall i alla fall. Kommer få bilen helt nyservad på verkstad till ett bra pris. Tycker det känns rätt, men har inte köpt någon långmilare tidigare, finns ju alltid större risker med dem. Men vad tror ni, är det något att vara orolig över trots välskött? | |
|
Stötdämpare + termostat kanske är dags att byta efter 27 000 mil. Om det inte är gjort. Om inte annat, är priset rätt så kör! Vad får du ge för den? __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
|
Jag köpte min 530 vid 30000 mil. En mycket välskött bil i mycket bra skick. Bilen har idag rullat 36000 mil. Jag har hittils bytt är: * generator * länkarmar och bussningar i hjulupphägningarna * bromsar * termostat * vibrationsdämpare på motor * kupefläkt Fjädrar och dämpare står på tur, stereon likaså (CD fungerar dåligt). Det som jag behövt göra är sådant man kan förvänta sig av en långmilare, dvs delar som slits med år och mil. De goda egenskaperna i bilen känns mycket väl bevarade. Är mycket nöjd med bilen. Jag skulle inte vara orolig om bilen är välskött. Det borde finnas chans att få den bilen till ett bra pris pga milen. Lycka till. //Göran |
|
|
Tack för svar! Stötdämpare fram byttes förra året. Ska kolla igenom mer imorgon kvitton på exakt vad som är bytt. Hur är det med ventilkåpspackningen, brukar den ge med sig på denna motor? Det är den med 217hk. Har haft en 525 e39 tidigare hehe. Får ge 60, och då servas den och byts vindruta på måndag hos bmw. Nästan nya däck både sommar och vinter... Men som sagt, denna kändes fräschare än andra jag kollat på som gått 15-17000 mil. |
|
|
Fick byta ventilkåpspackningen på min. Och spännrullar och bälten och tjaffs. Slitdelar I guess. Så ja, jag tror väl det är dags snart isåfall __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
|
Det blev ett köp. De första 20,000 milen kördes under de första 5 åren, därefter har den gått hos samma ägare i 6 år och 7000 mil. Servades t.ex. 3 gånger under 2007. Långkörningar har jag fått höra och får hoppas den blivit bra inkörd. Har hunnit köra ca 50-60 mil och än så länge är jag nöjd. Känns mycket stabil och skön att köra trots miltalet. Visst, den är ju inte lika tight i växellåda och koppling som en ny bil, men inga problem i alla fall. Lite stenskott jag ska täcka med lackstift sen hoppas jag många sköna mil till med denna! |
|
| Måste även tillägga att den är betydligt snålare än jag räknat med. Kom ned till 0.68 på 15 mil blandat 70-90-vägar. Specat till 0.99 blandat men har inte ens varit i närheten av det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.