|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått felkod 93D7 Internal Control Unit Fault på mig e61 - 09, någon skrev att det är safety and gateway modulen som är kass... men var sitter den och kan man själv byta den? Kenth | |
|
Hej, När jag googlar på felkoden, hamnar jag i passagerarsätet, d v s i airbag-systemets känselmatta i passagerarsätet. Om detta är riktigt, finns det billigare lösningar än ny sensormatta. /Lennart |
|
| Tack för svaret... Hade varit trevligt om det inte blir för dyrt.. | |
|
Hej, Om nu det handlar om airbagsystemet och sensormattan - lyser airbaglampan? - klarar du dig undan med småpengar, om du monterar en simulator/fejk, som lurar systemet att det alltid sitter någon i passagerarsätet. Säkerheten går alltså inte förlorad, du riskerar bara en extra utgift, om passagerarairbagen löser ut i onödan, d v s fastän ingen sitter där. Här är ett mektips. Totalkostnad nästan försumbar. Länk Köpa färdigt. Inte heller särskilt dyrt. Finns kanske på Blocket också. Länk /Lennart |
|
| Ja, airbag och bälteslampan lyser och så står det en text "restraint system faulty".... Det hände när vi var på skidsemester i Norge för ett par månader sedan.. | |
| Tack för länkarna förresten.... | |
|
Tror jag måste byta Airbag ECU Control Unit Gateway Module....men var sitter den? Kenth |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.