|
|
|
|---|---|
|
Hej. införskaffat ett Par fina M5 fälgar till Min E61 530i med Mpaket som jag skulle vilja få att passa. jag hade tänkt mig 245/35/19 fram och 275/30/19 bak. dock kommer dessa fälgar från Sedanen med annan inpressning ET28 samt lite bredare fälg 9,5 istället för M5 touringens 9" bak räcker det att ändra Et med 10mm eller är 12mm bättre? detta skulle såfall blir ET18 eller ET16. Vad jag har förstått så kör många med ET17 bak men hittar inga spacers med 11mm och det är tydligen väldigt trångt bak i tomringens hjulhus. Min bil har M paket och är även sänkt ytterligare lite, vet ej exakt hur mycket då den var sådan vid köp. men gissa på 20-30mm till. med 275 bak tror ni det även funkar med fälgskyddslist på däcken? någon som sitter med vetskapen här? | |
|
Min har m-chassi enbart. Så med reservation för att din ytterligare sänkning skulle ställa till det så får du mina siffror om det kan hjälpa: Jag har 20x10 tum bak et 14 med 275/30 däck utan problem. Skulle funka med 285/25 däck hos mig med (baserad på okulär besiktning så ingen exakt vetenskap). Blir den dimensionen nästa gång det blir gummibyte, så räddar jag nattsömn störd av trottarkantsmardrömmar. |
|
|
På min tidigare E61 M-sport så körde jag 9,5x19 ET17 med 275/30 och det var inte tight åt något håll Länk . Kör du 10 eller 12mm spacer så blir det sannolikt bra. ___ //Ulf |
|
|
Det är insidan som folk skriver är mest kritiskt. Ser snyggt ut Ulf. Tror du det även funkar med att ha kantskydd på däcken? Skyddar väl ev något iallafall. Profilen blir ju i lägsta laget kan jag tycka så vill helst ha lite skydd. Hade du detta Ulf? Vilken profil hade du fram? |
|
|
Jag körde 245/35 fram och de fälgarna hade ET12 om jag minns rätt. Jag tror det både fram och bak är samma ET som M6 har. Osäker på om däcken hade kantskydd. Om det fanns så var det i klenaste laget för jag lyckades skrapa två av fälgarna. Vet att en del går upp en profil både fram och bak och då kör med 245/40 respektive 275/35. Insidan är kritisk om man kör med ET28. Verkar passa på vissa och inte på andra. ___ //Ulf |
|
|
Dom jag kikat på har haft ET12 fram och ET17 bak. Var nämligen Väldigt nära att köpa M6 men tycker dom gör sig bättre på en mörkare bil av typ den färg du visade tidigare. Jag testade ikväll att slänga på dem. ET12 255/40/19 Fram ET28 285/35/19 Bak Bak skrapade på insidan när bilen enbart var upphissad. Släppte jag ned bilen så fanns 10mm till godo på ena sidan men på andra sidan där tanklocket sitter var det riktigt tight. Max 2mm till godo mellan däck och inneskärm. Så nog ska dem ut en bit om man vill vara på säkra sidan. Fram skrapade vid fullt rattutslag samt vid lite större gupp ovansidan/utsida. Det förstnämnda vågar jag påstå ej hjälpt även om bilen ej varit lite sänkt. Inte med den dimensionen på däck. Tror jag har hyffs bra koll på vad som behövs. Tackar för snabba svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.