|
|
|
|---|---|
|
Tjena allihopa. Det är så att jag köpte en bmw 520d -07 för ungefär 1år sen. Den hade då "gått" 15300 mil. Gjorde en kontroll på en verkstad såklart innan köp och han sa de såg bra ut osv. Efter 1 månad börjar turbon läcka, o massa slitagedelar behövdes byta ju mer dagar gick. Tänkte fine får väl fixa detta har inget val då bilen köptes av en privatperson(dumt). Sedan började motorn låta jätte mycket, lät verkligen som en traktor jätte högt, även efter turbo byte stora servicen osv. Fick byta Remskiva plus remspännare. Enligt mekaniker var det de som orsakade ljuden. Motorn blev lite tystare 5-10% av traktor ljudet. Men återstår fortfarande, känns som att gasresponsen är lite seg i vanligt läge, När jag lägger automatlådan på DS(sport) så svarar motorn jävligt pigg. tog den till en annan mekaniker som säger bilen är 100% backad och gått mer än vad det står på mätaren. Låter trovärdigt men om en diesel motor rullat säger vi 30k mil ska den låta som 2 traktorer samtidigt igång? Kan det vara något som orsakar ljuden i motorn? EGR-ventilen? låter verkligen jättehögt lät en vän köra bilen förbi mig medans jag stod utanför låter inte som en Bmw 520d utan verkligen som en traktor från -89. Jag skiter i miltalen om det nu skulle stämma att bilen är backad jag vill bara den ska vara lite tystare som en "normal" diesel. Vill även påpeka att ungefär vid förar/passagerar dörrarna fram luktar det jävligt mycket diesel när bilen är igång och man står utanför. Kommer från mitten av bilen ungefär inte från avgasröret i slutet. Tänkte mycket på det här med flexröret, och även partikelfiltret. Men dessa mekaniker har inte påpekat något och även besiktningen gick den igenom. Helpppp pleaseee. | |
| Det är en bmw 520d e60 -07 M57 2.0 4 cylindriga motorn på 163hk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.