AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
10.029

Rimligt pris E30 Cab -87

He
2
Hejhej
530D Touring -11
325 Cab -87
Hej alla kunniga. Tänkte sälja min E30 cab -87, men blir osäker på vad man ska ha för utgångspris. Förra året tyckte jag att det såg ut som att ingen bil såldes över 50' på blocket men i år verkar det ligga mellan 70' - 100', säljs bilarna verkligen för det? Min bil har naturligtvis sina skavanker men är i fint skick.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Beror helt på skicket och vilken motor ( 325 i deitt fall såg jag nu vilket jag tycker är ett stort plus) och miltal.
Original eller möjlighet att återställa till original är nog också viktigt.
Är den rostfri och i originalskick och bra skick på inredningen (sportstolar i skinn är väl standard på 325?)
50-70 kanske beroende på miltal. ( baserat på att du säger att den har lite skavanker).
Skulle nog inte sälja min rostfria besiktade med knappt 11000mil på mätaren för under 60-65' i alla fall.
Skulle nog lagt mig på 70-75 i utgångspris.

De jag har sett för under 50' har inte varit i bästa skick. Men det finns säljare som sätter riktiga höga priser, förmodligen så har de inte bråttom att sälja och det är väl inget fel i det då.

De senaste månaderna har några 325iC E30 funnits på blocket, men försvunnit snabbt. Prisintervall mellan 35'-119'. Den för 35' står kvar än. Skick och rätt färgkomb. gör mycket. Kolla på mobile.de så får du en uppfattning om vart även vi i Svedala är på väg.
Mer tips:
Länk
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Följde en röd 325ia -90 som låg ute för 45k länge. Försvann och dök upp i annan stad för 79000:- nyligen och försvann efter kort annonstid. Svårt att veta exakt vad de gick för dock. Håller nog med Pew om 50-70 slutförhandlat men känns som att de är på väg upp i pris. Rostfri/fin och låga mil skulle jag nog annonsera högt, närmare 90-100.
Varför vill du sälja?
Mvh Thomas
Det finns pengar att tjäna i Sverige för de som vet dessa bilars rätta värde, speciellt i ett Europaperspektiv! Inget nytt och inget unikt för E30 cab.
Ibland ser man E30 cab., och i synnerhet 325, som sålts billigt i Sverige till salu i Europa till ett helt annat pris!
Det finns en hel del fina bilar i Sverige och tyvärr har ägarna inte hängt med i prisutvecklingen, d.v.s. inte har insikt om rätta värdet.
Kolla utanför Sverige vad dom betingar. Med det inte sagt att man får ett Europapris i Sverige, men det är bra att ha pejl och göra sin egen bedömning. Det kan ju (tyvärr...) också komma en från annat land och köpa den till utsatt rätt pris!
En lachssilber med svart skinn -88 "entusiastbil" med 32000 mil på mätaren var till salu för 99.900 SEK på blocket nyligen och är nu efter kort tid borttagen som "såld". Det är gamla bilar och skick betyder ofta mer än miltal.
He
2
Hejhej
530D Touring -11
325 Cab -87
Tack för alla kloka svar. Jag tycker mycket om min bil men då jag använder den så lite så tycker jag att det är bättre att sälja. Jag tror jag testar med 80 på blocket, får se om någon är intresserad, har ju inte bråttom att sälja.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag har följt E30 Cab annonserna på Blocket i 10 års tid och har en noggrant förd "nördlista" över alla bilar som varit till salu under dessa 10 år. Allt sorterat på regnummer. Vill ni veta något om en speciell bil, skicka ett PM.

Prisbilden är rätt spretig och många bilar annonseras ut till fantasipriser under lång tid utan att bli sålda.

Jag skulle säga att en bil i bruksskick kanske kan säljas för runt 35-40 tusen. Fina exemplar är sällsynta och kanske går för runt 80.

Vrak eller "ungdomspimpade" bilar begärs det priser för allt mellan 5-40 tkr.

Att titta på priserna i Tyskland kan man naturligtvis göra, de är högre, men då skall man ha klart för sig att utbudet i Tyskland naturligtvis är högre, men också att de bilarna som kanske går för de höga priser som begärs, är i mycket gott skick. Bilar i bruksskick betingar inte högre pris i Europa än här hemma

Mats
BMW CS #5847
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.