|
|
|
|---|---|
|
Undrar vilket däcktryck som rekommenderas till 245/35/20 och 285/30/20 ?? Har fått höra 2.8-3.0 bar ?? Däcken är inga RFT däck .. Däcken är av märket Continental Sport Contact ZR 3 resp. 5 /Daniel | |
|
Till vilken bil är däcken? Vad säger instruktionsboken angående däcktryck till den bilen (om inte 20" finns med, kika på "lägsta profil")? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| 2.6 runtom. Kör så i mina 295.35.21 | |
| Det står ju oftast på däcken, fast i psi då...jag körde 2,8 bar i mina 20" med identiska mått (M-B CLS) | |
We 2.002 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Brukar vara lite mer tryck i de bredare däcken, iaf från fabrik. Jag skulle ha kört 0,2 bar mer i bakdäcken. 2,6 fram och 2,8 bak, men prioriterar du bränsleekonomi framför komfort/prestanda (nåja det är trots allt 20") kan du ju ha i lite till. |
|
Trycken som står på däcksidorna säger inget om det tryck som bör användas på ett specifikt fordon då olika fordon skall ha olika tryck beroende på t ex. vikt. Märkningen är bara tillåtet maxtryck i dem - ofta finns det även ett "maximalt monteringtryck" angivet, dvs. maxtryck när man skall få däcken att sätta sig på fälgen. Det brukar bli lagom om man lägger sig mellan "normal-tryck" och "max-tryck" (full last/hög fart) enligt biltillverkarens rekommendation, kanske lite närmare "max-tryck" än "normaltryck". Jag skulle gissa att du hamnar runt 2,8-3,0 bar som du redan fått rekommendation om. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag undrar om ni kör på bana eller övar inför Monte Carlo... Ok ni kan också köra runt torget för att impa på brudar mellan 13-14. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.