AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
527

Problem med växellådan =(

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Hej alla !

Har fått problem med växellådan och eftersom det finns en del som säkert haft liknande problem så hör jag självklart på forumet då det finns rätt många som är duktiga !

Det hela började med att kopplingen visslade och det var ju förstås urtrampningslagret
så då skulle jag byta det och köpte även en koppling i utefall , men när jag tog ner lådan så såg jag och mina bröder att det fanns inge urtrampningslager det var bara flisor kvar som hade farit runt i lådan så även styrhylsan som sitter på axeln där var paj ! =(
men kopplingen var hel så då blev det ju en beställning av en styrhylsa från Bmw också , satte dit och så sen fick jag hjälp av en kille som jobbar på en däckfirma och så , sen smorde han in allt och satte tillbaka allt då jag inte hade tid , allt gick jätte bra och så där MEN ! , sen när jag skulle provköra bilen så gick den först som en dröm men märkte ganska snabbt att gasade jag mycket så slirade den fortfarande på koplingen , (dvs den varvade bara fast det var en växel i , skumt )och han som gjorde jobbet var rädd för att det skulle hända så han säger nu att det behövs en ny låda , det sitter nämligen nån gummigrej vid den här fjädern som håller i en järngrej som i sin tur fungerar som nåt motstånd för urtrampningslagret/kopplingen ! säger han och gummigrejen är borta

Så jag tänkte höra med er om ni förstod vad jag skrev stämmer , är det ny låda som gäller eller kan man repa lådan på nåt sätt , för en beg låda kostar runt 2000:- = dyrt

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.