|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
+1 En aspekt också är att det inom kort kommer komma ut drivor av XC70II begagnat i och med att leveranserna av V90CC kommer igång. Dessa tidigare 3-års leasingar med ~55% kalkylerat restvärde kommer räknas från kampanjpriserna runt 350.000 och då är det inte orimligt att de annonseras runt 200k. I jämförelse kommer D.Fagerstens bil att framstå som väldigt gammal och dyr för pengarna. Det kommer också öka utbudet markant och flytta hela prisbilden nedåt av den anledningen. Om jag satt på en XC70II och funderade på att sälja den skulle jag nog försöka bli av med den ganska kvickt. Ned med priset. Bort med struntpratet om D4, fota bilen med rätt fälgar och sälj de andra löst. Det finns en stark efterfrågan på modellen så med rätt förutsättningar är den inte svårsåld. Det är inte som vissa BMW-modeller där det kanske bara finns enstaka köpare av en viss modell vid ett och samma tillfälle direkt. ------- //Lövet |
|
| Helt enkelt för mycket pengar att låna till ett privatköp. | |
Verdi |
Fick min XC70 Classic såld för 300'. (nypris inkl allt för snart 2 år sen var 399') Det ligger drivor ute hos handlare för 320-330' så jag är rätt nöjd även om jag nog fått 20' mer för ett par månader sen. I och med att min nya bil kostade liiiiite mer så kändes det dock överkomligt. Haha. :) |
| Coolt med två elbilar, har du blivit miljöpartist ;) | |
Verdi |
Typ. Byt Audin mot en Tesla vet jag. ;) Nej men Volvon kändes så tråkig och när jag började räkna på det kändes Tesla som bästa valet faktiskt. Särskilt som jag gillar känslan i att åka elbil. Tycker det finns många fördelar. Nu har jag inte köpt nån P-modell men det här klippet som Gustav Träff gjorde med Christian von Koenigsegg är ganska coolt. Mina två bilar. :) Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.