AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
429

Härligt med BMW

MG
Har återvänt efter min bilsemester i min 525 iA -94 det blev ca 325mil och det gick som en dans inte ens ont i ryggen. och bränsleförbrukningen har legat på ca 0.85 l mil och då har jag inte fiskört direkt. så vad säger man till dessa volvoägare som nyss köpt sprillans nya bilar typ S-80 eller v70 och inte får dom under litern och inte har någon bättre komfort alls.dålig affär eller????
Nu kommer det väl antagligen en hel drös med hatinlägg, men jag tar väl risken...

Jag har i sommar kört 580 mil med min kompis S60, och den är faktiskt inte så sur som man skulle kunna tro. Medelförbrukning på 0.84l/mil med absolut fullpackad bil och inte heller det här var fråga om fiskörning. Blev faktiskt positivt överraskad av bilen, även om jag så klart är glad över att jag själv äger en 523:a och inte en traktor. :)

/Micke
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Får faktiskt hålla med dig, Micke.
S60 är en otrolig bi...ehm...traktor för att vara en Volvo. Körde 2,4 l turbon och dom har lyckats slänga i en hel drös med körglädje i den, dock inte BMW-körglädje =)

Vad gäller 525'an så var jag och farsan på bilsemster med hans 525iA -93. 250 mil - no problems. Otrolig bil det med och så billig nuförtiden...inte klokt =)

///Tomas
528i -86
Patte
Jag har vart på semseter med min fars bil en traktor en s-80 T6 som är chipad och går frymt bra.. bättre än en bmw i bland, men men BMW är ju just B M W =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.