|
|
|
|---|---|
|
Trött på olje-rykandet och vill byta tätningar. Skulle vilja slippa ta av toppen och har sett verktyg där man kan lossa fjäder mot ventil ( snöre eller luft som håller upp ). Någon som vet ett som fungera så man kommer åt överallt ( tänker åtkomst mot torpedvägg ) sett olika varianter på tube. Mvh Joachim | |
|
Det går bra att byta på plats. Själv gjorde jag ett plattjärn på c:a 40cm och 2,5 brett. Skar ut lite hästsko format fram till som går runt ventilen. Använde ett av överfallen till kamaxlarna för att häva mot så att säga när man pressade ner fjädern för att få av låsningarna till ventilerna. Jag tog upp kolv på den cylinder jag höll på med. Ventil kunde inte ramla ner då. Ny tätning på och de nya tätningarna håller ventil uppe tills du fått på låsningarna igen. Jag gjorde det själv, så det går med en och annan svordom. Smidigast är om du har någon som kan hjälpa dig med att hålla fjäder nertryckt vid både av och på sättning av låsningarna. |
|
|
Tack ! Värsta fall får jag tar av toppen, fick ner rykandet ( gjorde det susen ) ? |
|
|
Ja för tusan :). De gamla var hårda som fan. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.