AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
792

Laddningsproblem E46 320 Ci 2001

Go
45
Gofrallan
320Ci -01
Porsche 997.2 4S -09
Mini Cooper S -12
Range Rover Sport -11
Laddningen har slutat att fungera på min E46 -01. Problemet är att bilen är i Spanien o jag måste köra 5 mil till flygplatsen. Är det regulatorn eller generatorn som är det mest sannolika felet?

Går det att köra fem ml på ett fulladdat batteri utan fungerande generator?
Kankse du kommer 5 mil men då skulle jag stänga av alla förbrukare, tom köra utan lysen om möjligt.
Go
45
Gofrallan
320Ci -01
Porsche 997.2 4S -09
Mini Cooper S -12
Range Rover Sport -11
Jag kan stänga v lysen. Tror du att det det är generatorn eller bara regulatorn?
Hej,

Grundorsaken har jag ingen idé om. Kolen är väl misstänkta i o f s. Sitter väl ihop med regulatorn och enheten är (i princip) lätt att byta, men jag antar att det inte finns tid?

Jag hade i a f inte varit rädd för att köra fem mil med ett från början fulladdat (och friskt) batteri och med alla "onödiga" strömförbrukare avstängda. Jag vet inte om halvljus är påbjudet dagtid i E, men det går ju att synda på nåden i så fall.

/Lennart
Brukar ju vara regulatorn men kan lika gärna vara generatorn som det är fel på, vad laddar den på tomgång?
Go
45
Gofrallan
320Ci -01
Porsche 997.2 4S -09
Mini Cooper S -12
Range Rover Sport -11
Den laddar inte alls men laddlampan lyser inte. Däremot börjar ABS-lampor etc att lysa efter två timmars körning men då är ju batteriet slut
Visa användare
281
Hova
Bmw 325iA -09
Bmw 316ti compact -04 (egentligen min fru´s)
Bmw 320i -00
Bmw 520iA -94
Bmw Z4 3,0 roadster -03
Bmw 528iA -86
Bmw 316 -76
Lyser laddningslampan med motorn avstängd, men nyckeln i tändningsläge?

En riktig karl lyssnar på Ac/Dc.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.