AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.760

Köpråd X3 20d 2011

ka
10
kahnilainen
Skoda Octavia -11
Hej, har till imorgon lunch på mig att bestämma mig för om jag ska ta den x3 jag lånat hem. Regnr mrg517. Gått snart 9000 mil, ser ut att vara i gott skick både invändigt och utvändigt. Märker dock att den drar till höger när man kör, samt att ratten darrar en del vid inbromsning, kan också plötsligt dra rätt ordentligt till höger (nån gång drog den till vänster också, vid inbromsning.

Sitter 19' fälgar på idag där gummit måste bytas. Nya fälgar och vinter däck behövs också, den kostnaden tar säljaren (bmw) halva priset av. Han skulle också ta halva priset för vad det kostar att sätta in en sak som gör att man kan streama musik till stereon. Prata i telefon går bra men inte lyssna på musik.

Lite kort om utrustning,
Elstolar fram, förar minne.
Utfällbar drag
El baklucka
Profeasional stereon
3x nbb halogen
Sportratt, sitter m power emblem i insteg, på ratt osv, vet inte riktigt om det innebär att det är en m version.

Att det är vanliga stolar är bara bra för mig, sitter bäst i dem.

För detta vill BMW ha 202.000kr, prutat och klart. Men halva kostnaden för nya vinter sulor och fälg tar dem, får se om jag kan få nå sommardäck för dessa är sopslut!

Tankar? Ett bra på med tanke på priset eller vad säger ni?

Tack på förhand!
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Spontant undrar man vad du har budgeterat alla däckkostnader till?

- 4st 19" sommardäck
- 4st 18" fälgar (får väl inte på 17"?)
- 4st 18" vintedäck

det borde väl landa på minst 25k beroende på vilken nivå man vill lägga sig på.
Vibrationer vid inbromsning och att den drar åt höger borde väl vara att bromsskivorna har slagit sig.

Lägg ihop allt detta så är du en bra bit ovanför 202k då kanske det finns bättre alternativ där ute?

ka
10
kahnilainen
Skoda Octavia -11
Blev uppringd av bmw säljaren nu, han vad om ursäkt för att han missat att informera om att bilen drar åt höger samt vibrationer vid inbromsning. Åtgärdas av säljaren.
Jag passade på att säga att däcken är slut, knappt lagliga och det lät som att de skulle ordna det.

Så det rör sig om 4 fälg och däck för vinterföre, varav de tar 50%.
An
111
Andreas.ss
X3 M-Sport -12
Renault Clio -10
Har 17" på vintern så det funkar utmärkt.

Kan dom få "lagat" vibrationerna och att den drar till ena eller andra hållet så har du nog en fin bil sen..
BMW kanske även lämnar beg garanti?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.