|
|
|
|---|---|
|
Hej, Häromdagen försökte jag koda om bältesvarningen i min 525d -13 med appen myCarly. Jag har använt den tidigare utan problem (start/stop, bakljus DRL mm) men denna gång gick det fel. Halvvägs in i kodningen varnade bilen för airbag och bältes-systemet, och appen tappade kontakten med bilen. Lyckas inte återställa modulen med den inbyggda backupen i appen, utan den säger bara att den inte lyckades skriva datat. Så nu sitter jag här med en obrukbar CSM modul. Mängder med felkoder samt ingen airbag /bältessträckare/ aktiv farthållare! Jag har pratat med min bmw-handlare och krupit till korset. De hävdar att dom måste programmera om hela bilen, inte bara CSM modulen! Då lär jag ju dessutom få tillbaka den otroligt irriterande start/stop! Finns det någon här på forumet som har kunskap/utrustning för att hjälpa till med detta? /Mvh Martin | |
| Med E-sys går det koda en modul i taget. Skaffa gränssnittet själv eller sök här eller på fejan efter folk som pysslar med e-sys i din geografiska närhet. | |
|
Ok, så det är E-sys som gäller! Jag får läsa på lite om det. Men bör det vara möjligt att även "reparera" en skadad modul med det, inte bara ändra i befintlig kod? Tänker att koden bör väl bero på utrustning samt version av mjukvara... Finns det någon med kunskaper om E-sys i Södermanland eller södra Stockholm så får ni gärna höra av er. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.