|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vad är optimalt ET för 19" till F20? Har kollat runt lite men tycker det är olika bud på olika forum. Någon här som har bra koll? | |
|
Det beror ju på hur breda fälgarna är. För ET spelar höjden ingen roll, bara bredden. Länk? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Självklart. Men jag frågar vad som är optimalt. Och om någon kan rekommendera något med bra passform? |
|
|
Hur breda fälgar har du tänkt montera? Gå in på willtheyfit.com Alexander |
|
|
Har inge tänkt så mycket utan skulle vilja veta vad ni rekommenderar? 8x19" fram 9x19" bak Tex |
|
|
17" --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Va? Vad menar du? Jag frågar vad ni rekommenderar för 19" fälgar. |
|
|
Vad tror ni om detta? 19" RIVA DTM 8X19 5X120 ET34 X 2 19" RIVA DTM 9X19 5X120 ET37 X 2 |
|
|
Anledningen att folk frågar vilken bredd du tänkt dig är att rätt ET varierar med bredden på fälgen. Att det specas tex 205-55-17 ET 40 till min 228i innebär inte att jag skall ha ET 40 om jag har en Msport-fälg som är 18" och dessutom 8" bred (17"-tummarna är 7" breda). På Msport-fälgarna som är 8" breda så är korrekt ET 52. Så för att besvara din fråga: Vad är original dimension på fälgbredd, fälghöjd, däckprofil och däckbredd på din bil, därefter kan jag besvara om det passar. |
|
|
Org. dim på fälgarna är 7,5x17 ET43 fram 8x17 ET 53 bak |
|
|
Detta är vad jag kör på min f22 vet ej om det är samma. Fram 8,5x19 ET 35 Bak 9,5x19 ET 45 (hade varit finare med ET 50) |
|
|
Roma, tack! Okej, du menar dina sitter lite väl långt ut? Bilder? |
|
| Roma, hur breda däck har du då? 245 fram och 275 mm bak eller ännu bredare? | |
| Kör 235 fram och 255 bak. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.