|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ! Har ett litet problem med min m5 och någon kanske kan har varit ute för samma , Jag startar bilen och den går i 10-15sec sen försvinner bränsletrycket , direkt efter den dött kommer bränsletrycket igen och bilen går att starta och gör samma procedur igen ! Tillslut går den in i limp home mod och stänger av en cylinder och då helt plötsligt håller sig trycket ! Vad kan vara fel ? Enda felkoderna jag får är misständningar på samtliga cylindrar och tanken tom vid feltillfället men soppa finns i bilen ! | |
|
Out of the blue, spridare som läcker? Ren gissning, men kanske värt att kolla upp. |
|
|
Precis som Holmis63 säger, det är nog spridare som läcker. Jag hade definitivt kollat upp det. Kontakta Länk så kan dem lösa ditt problem. Lycka till! |
|
| Men den stänger inte samma cylinder hela tiden. Antingen 1an eller 6an ! Sen kan man hålla den över 5k varv då håller den trycket med men ej under ! Ska prova med bränslepumps styrboxen imorgon om det kan vara problemet ! | |
| När bytte du bränslefilter senast, sitter det inte en regulator på fuelrailen på dom där bilarna? | |
| Finns väll inget filter mer än i tanken som är longlife ? Inte en aning faktiskt om det gör det | |
|
Så här ser det ut på 550in borde väl vara samma på M5 Länk |
|
| Nej ej samma | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.