AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
971

Klimatanläggningen i auto-läge ändrar inte fläkthastigheten?

1u
436
1up
328i E46 -98
745i E65 -01
I auto-läge är det fyra pluppar som visas och fläkthastigheten är konstant, även om man ställer in 16 grader för förare och passagerare då det är varmt ute, som idag här i Västmanland.

Någon som vet varför automatiken inte fungerar? Haft ett hyffsat gäng BMW senaste 10 åren och det här är första gången det inträffar på en vagn. Har prövat att trycka på auto en gång till och byta till luft uppåt, framåt, osv. men auto-läge fungerar ändå inte.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Är det en F01? I så fall styr du inte fläkthastighet i auto utan du styr programmets intensitet.

Sätt klimatenheten på auto och fläkten på fem pluppar av fem möjliga så kommer den att bete sig nästan normalt. Du kommer höra fläkten gå upp i varv och sedan ner igen när kupén nått rätt temperatur.

Jag har samma "problem" med min F07, särskilt nu när yttertemperaturerna är ganska låga men interiören värms upp av solen. Fläkten sover om automatiken inte ställs på högsta intensitet.

/M

Mina bilar: Länk
1u
436
1up
328i E46 -98
745i E65 -01
Bra att veta inför eventuell uppgradering. Lite av gömd funktionsvarning från BMWs sida men okey. :)

Jag rullar E38. Kan det vara så enkely att tidigare ägare störts automatiken och överskrivit den?..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.