|
|
|
|---|---|
|
Jaha.. Min första BMW'n införskaffad! En 518i av 88 års modell. Elhissar, schyssta inställningar på stolen och centrallås & servo. Helt ok! Igentligen dumt av mig att köpa den. Har redan 2 bilar varvid jag håller på och lagar en trasig topp på den ena, och jag har verkligen ingen plats för ännu en, fast gatan är ju stor. Men jag kunde inte låta bli. Fick den för 1000kr och får tillbaks 850 på skatten & den hade 25l bensin i sig så :() Går som skit, låter illa & oljan var grå. Men tog mig hem från Tyresö till Vällingby iallafall. Gissar att Topplockspackningen och grenrörspackningen har gått ordentligt. Smäller och klonkar från toppen, och det läcker även lite vatten där såg jag. Fashinerad av att den går att köra dock! Däremot rök den inte vit när den var riktigt varm, men det kanske var för att vattennivån sänks mycket? Tror ni att lyftare/kammar och sånt kan ha tagit stryk av den dåliga oljan? Byte av hela toppen, eller tror ni att det kan räcka med packningarna bara? Låter rätt bra när man släpper kopplingen och förbränning inte sker. Hur svårt är det att skruva av toppen? Verkar ganska lättmeckad tyckte jag dock. Någon som har manual/faq på 518 e28? Vet typ inget. Skall man ha blyersättning i bensinen? | |
|
(Hur editerar man inlägg?) "Låter rätt bra när man släpper GASEN och förbränning inte sker" Skall det vara såklart. Menar att den klonkar och låter även lite mataliskt när den står på tommgång och körs, men om man släpper gasen så låter den bra. |
|
|
Grattis till köpet.... eller nåt! =) Föreslår att du köper en komplett begagnad topp på skroten och slänger dit. Bör väl ligga runt 1500:- för en sådan i bra skick. Vem vet, rätt vad det är kanske du har en fullt fungerande 518! Lycka till! Mvh. Sebban Sex ÄR roligare än fyra! |
|
|
Å f*n, så du har hittat hit nu oxå ;) Det går inte att editera. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Tjenare! Japp. Som BMW ägare så blir man väll tvungen att kolla in här endel också :) Någon som har några tips & trix vid byta av topp? Är det lätt eller svårt på 518 modellen? |
|
|
Kan endast hjälpa dig med följande: du behöver INTE ha blyersättning i bensinen. Lycka till med topp-bytet! :) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Provisorisk bild på min bil: Länk |
|
| Man tackar för den iallfall. Gissade det, men blev lite tveksam när jag hittade en halvfull blyersättnings flaska i bilen. | |
518i slow mobil |
har lyft topppackningen på min, det va hyffsat enkelt... har man bara lite hum om vad man gör så e det ingen fara alls... E det något så fråga bara... Har en haynes manual tilll E28, finns på mekonomen att köpa.. Kul att det blev en E28 iaf... E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas Fick körkort 26/9 15.30 =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.