|
|
|
|---|---|
|
Hejsa! Ny här på autopower. Som rubriken lyder så misstänker jag att ventiltätningarna börjar ge upp, då bilen vill blåryka när jag har ståt still på tomgång ett par minuter och sedan kör iväg. Har läst runt lite här på forumet och på internet att dom går att byta utan att lyfta topparna om man har specialverktyg. Men att köpa dessa verktyg kostar runt 10000kr. Så min fundering är finns de nån firma som gör bytet till ett vettigt pris, alternativ är de någon som har verktygen och kan tänka sig hyra ut verktygen? Med vänliga hälsningar Rickard W | |
|
Jag har samma problem på min 545a. Fick du tag på några verktyg? Jag tror det finns billigare (kostar ca 4000inc frakt) verktyg att köpa nu. Antar att det är kopior av agatools. |
|
|
Fick aldrig tag på verktyg när jag bytte mina tätningarna, utan jag fick lyfta ur kammarna och så använde jag universal ventilfjäderspännare typ: Länk Och även verktyg för att ställa kammarna fick man införskaffa, piligt som fan att få tillbaka knastrena men de går. Så starkt rekommenderat att ha Agatools grejorna eller liknande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.